PDA

Vis full versjon : Feilkode srs 2002 v7 d5



tronder
16/12/15, 20:36
får feilkode 0042 tenningskrets sideairbag passasjerside for høg motstand!

noen kjente feil?

holter
16/12/15, 20:58
Får du da opp srs airbagservice snarest i kjørekomputer ?

tronder
16/12/15, 21:35
ja det står i displayet ja!

holter
16/12/15, 22:21
Diagnosen kjørte du den med vida eller annet ? har du prøvd og slette feilkoden og sett om den kommer tilbake -skal ikke så mye til før den feilmeld kommer . klasisk feil på disse bilene er dim - instrumentpannelet ,gjelder 60 -70-90 serien ,da spesielt 01 til 05 mod , selv levert dim til rep på 2 v70 for samme feil .

tronder
16/12/15, 22:26
instrument har nettopp vært til tunheim auto og blitt reparert.

bruker dette til og lese og slette feilkoder
http://de-ww.bosch-automotive.com/en/products_workshopworld/testing_equipment_products/ecu_diagnostics/dcu_100/dcu_100_3

holter
16/12/15, 22:59
Ok - hadde du det da på tunheim for srs feil - eller annet ? og om det var for srs feil ble feilmeld borte og har kommet tilbake? ... for har det vært inne for den feilen ville jeg kontaktet dem og forklart saken . Har jo hørt om dem som har levert inn til rep -fungert i noen uker og så kommet tilbake - men som oftest fungerer en rep , feilen kan selvsagt være annet en dim -men da må en bruke vida for en diagnose - selv verkstedutstyr til diagnose hos meca -mekonomen gir ofte dårlige , feil eller ingen svar - den leseren du har er ukjent for meg .

Svirre
17/12/15, 00:00
SRS-0042 er airbagen i rattet. Ut i fra hva jeg finner, så er det for høy motstand. Kan tyde på brudd. Hvis det er det, så må du bytte tilhørende ledninger. Hvis du har tenkt til å søke etter brudd med multimeter, så IKKE ohm ledningene til airbagene. Da sier det poff og du får mer å gjøre :)

holter
17/12/15, 00:31
Fant den jeg også på airbaggen ,men blir usikker når det er den mod av v70 og dim har vært inne til rep en gang . Greit og dra settet lengst bak før en starter med multimeter på ledninger til airbag , både dyrt og farlig :)

Svirre
17/12/15, 00:32
Ville også tatt en utlesning av feilkodene med VIDA. Opplever at mange sliter med 3. parts obd-lesere på Volvo.

locked
17/12/15, 20:42
SRS-0042 er airbagen i rattet. Ut i fra hva jeg finner, så er det for høy motstand. Kan tyde på brudd. Hvis det er det, så må du bytte tilhørende ledninger. Hvis du har tenkt til å søke etter brudd med multimeter, så IKKE ohm ledningene til airbagene. Da sier det poff og du får mer å gjøre :)
Har du prøvd? Eg ser ikkje heilt problemet, strømmen fra ohmmeteret er ikkje nok til å få ladninga til å gå av. Uansett, for høg motstand = kabelbrudd (kortslutning er lav/ingen motstand, åpen krets er høg/uendelig motstand). Svært sjeldan noko gale med tennaren, men mest truleg "clockspring" bak rattet (fins da eit godt norsk ord for dette??)

Fant den jeg også på airbaggen ,men blir usikker når det er den mod av v70 og dim har vært inne til rep en gang . Greit og dra settet lengst bak før en starter med multimeter på ledninger til airbag , både dyrt og farlig :)
Styreenheten for airbag er upåvirka av feil i DIM, anna enn dei feilkodane som går på airbag lampen i DIM. Andre feil er reelle feil.

Svirre
17/12/15, 21:03
Har du prøvd? Eg ser ikkje heilt problemet, strømmen fra ohmmeteret er ikkje nok til å få ladninga til å gå av. Uansett, for høg motstand = kabelbrudd (kortslutning er lav/ingen motstand, åpen krets er høg/uendelig motstand). Svært sjeldan noko gale med tennaren, men mest truleg "clockspring" bak rattet (fins da eit godt norsk ord for dette??)

Styreenheten for airbag er upåvirka av feil i DIM, anna enn dei feilkodane som går på airbag lampen i DIM. Andre feil er reelle feil.
Nei, men andre jeg kjenner har gjort det, og det gikk dritt til slutt. Mulig litt statisk elektrisitet har hjulpet på, men jeg tar i allefall ikke sjansen på det. Igjen så vil jeg heller ikke anbefale andre å gjøre det.

Edit: rattrulle/kontaktrulle er ordet for "clockspringen" din :)
Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

volvoRsport
17/12/15, 21:17
men mest truleg "clockspring" bak rattet (fins da eit godt norsk ord for dette??)

Slepering.

tronder
17/12/15, 21:55
byttet airbag og alt ble greit!

locked
17/12/15, 22:07
Edit: rattrulle/kontaktrulle er ordet for "clockspringen" din :)
Ja, noko slikt.


Slepering.
Definitivt ikkje, slepering er det gjerne på tuten, men airbag og rattknappa har kabla forbindelse heile vegen.


byttet airbag og alt ble greit!
Sjeldan at airbagen ryk, men godt at det løyste seg!

Svirre
17/12/15, 22:35
Hadde aldri i utgangspunktet trodd det, men enkleste er ofte den beste :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

tronder
19/12/15, 21:40
var sikkert brudd i ledningen under sete. byttet hele sete så det ble greit