PDA

Vis full versjon : Bruk youtube til filmer folkens!



ArneR
04/07/10, 01:54
Vil igjen påpeke at filmer bør for kompatabilitetsårsaker lastes opp til youtube, og youtube alene, da det er den siden som fungerer for folk flest. Filmer lastet opp til Photobucket krasjer maskina mi når jeg forsøker å se de (ubuntu linux), og facebook er det ikke alle som har (jfr. prosjekttråden til lillevik)..

Om alle bruker youtube til filmene sine blir iallefall jeg glad, og sikkert mange andre.

Anders-
04/07/10, 01:59
Vi har jo også implementert en youtubefunksjon her på forumet som gjør at man slipper å åpne eksterne lenker for å titte :)

ArneR
04/07/10, 04:26
Ja, og denne fungerer kjempebra. Ihvertfall så lenge den blir brukt riktig.. :p Men dette kommer seg så snart folk lærer seg hvordan den virker.

Men det er ikke noe mer kjedelig enn å kopiere linker til filmer på photobucket og starte en annen maskin med windows e.l. for å få sett filmen.

Har man en konto på photobucket, kan man ordne seg en konto på youtube også.. :)

Soulair
04/07/10, 11:53
Greit, jeg tar hintet:rolleyes:

gaupe
04/07/10, 12:03
Vil igjen påpeke at filmer bør for kompatabilitetsårsaker lastes opp til youtube, og youtube alene, da det er den siden som fungerer for folk flest. Filmer lastet opp til Photobucket krasjer maskina mi når jeg forsøker å se de (ubuntu linux), og facebook er det ikke alle som har (jfr. prosjekttråden til lillevik)..


Photobucket fungerer med Fedora linux 13 med meg, så det burde ikkje vere umogleg å få det til å fungere. Men brukar å ha problem med å sjå desse på jobb, så youtube er bedre på den måten.

ChrML
04/07/10, 15:14
Er så mye rart med alle andre sider i min erfaring. Plutselig må man registrere seg, eller så er linken unavailable, eller så tar det evigheter før videoen kommer, eller så har brukeren overskridd en eller annen limit osv...

Enig i at det er mye bedre at alle bare laster til YouTube, ja. Det er noe som fungerer uansett!

Joakim-G_R
07/07/10, 10:38
men hva med å åpne for en enklere innliming av linker da? Er jo mange forumer som har en knapp man kan trykke på, og bare lime inn hele linken så fikser forumet resten selv.

ChrML
07/07/10, 13:29
men hva med å åpne for en enklere innliming av linker da? Er jo mange forumer som har en knapp man kan trykke på, og bare lime inn hele linken så fikser forumet resten selv.
Det er forslått og blir nok gjordt etter at forumet er oppgradert til siste versjon. Er jo en veldig kurant sak å modifisere inn.

ArneR
07/07/10, 19:33
Ser ikke problemet med å klippe ut den "kryptiske" koden i youtubelinken og lime inn her jeg, er det så vrient altså? :p

Joakim-G_R
07/07/10, 19:47
Ser ikke problemet med å klippe ut den "kryptiske" koden i youtubelinken og lime inn her jeg, er det så vrient altså? :p

Nei, men det går mye fortere og er 100 reiser enklere med en innebygd funksjon. :)