PDA

Vis full versjon : Startvansker



piddil
14/12/15, 17:40
Hei
Jeg har den siste tiden hatt problemer med å starte min v70 2011 eDRIVE. Når jeg putter inn nøkkelen og trykker på knappen skjer alt det vanlige med at lysene går av, men bilen starter ikke. De gangene bilen starter må jeg trykke pedalen ekstra langt inn.

Er det noen som vet hva dette kan være? Kan det være clutchpedalsensoren? Problemene gjelder begge nøklene, så det er utelukket. Og bilen har masse strøm.

piddil
15/12/15, 09:42
Liten oppdatering: Batteriet er gåent, gir ikke nok til starten. Hadde bilen inne på garatiutløps test i dag, og der gav de meg en pris på 3500!! for bytte av batteri. Jeg tok en telefon ned til volvo, og de skulle ha 2200 for samme jobben, 1600 for selve batteriet.

Tror uansett jeg bytter det selv, men er usikker på om feilkoder må slettes etter bytte av batteriet?

Stig-Arne
15/12/15, 11:40
3500 for bytte batteri ? ? ? Sykt..
Selv 2200 kr er alt for høyt.

Kjøp selv og bytt selv. Trenger ikke slette noen feilkoder

holter
15/12/15, 12:50
Prisen der forundrer meg ingenting når det kommer til enkelte verksteder -spesielt ikke bilia ,skulle ha 3800 for batteri ferdig skiftet på min bil -kjøpte nytt på biltema til 990 kr skiftet selv -20 min jobb .Biltema sine batterier kom veldig godt ut i test .

orfaman68
16/12/15, 22:15
Prisen der forundrer meg ingenting når det kommer til enkelte verksteder -spesielt ikke bilia ,skulle ha 3800 for batteri ferdig skiftet på min bil -kjøpte nytt på biltema til 990 kr skiftet selv -20 min jobb .Biltema sine batterier kom veldig godt ut i test .

Samme her.
Pluss at jeg har en vedlikeholds lader til batteri. Da værer den nok et par år til :)

holter
16/12/15, 22:45
Har vedlikeholdslader jeg også -men er greit med et bra batteri også :) Spesielt med parkvarmer -siste uken er varmer brukt flere ganger hver dag , blir jo så fort varme disse volvoene :)

piddil
17/12/15, 12:52
Jeg gjorde som de på verksteder så, og byttet batteri, men biler oppfører seg akkurat likt.

Snakket med Volvo, og de så at det kunne være noen sensorer eller en kortslutning ett eller annet sted. Har hatt litt problemer med at jeg må trykke clutchpedalen langt inn de siste månedene, så kan ligge noe i det.

Jeg leverer uansett bilen fra med, så får jeg se, synd at det kan bli så veldig dyrt.

Er vel ikke noen her inne i bergensområdet som har litt peiling på dette, kan vanke et lite honorar hvis jeg får greie på det er som er gale. Send eventuelt privat melding, så kan jeg ringe ☺