PDA

Vis full versjon : Feilkoder s80



Alfs80
13/12/15, 15:20
Har feilkode cem oo20 noen som kan fortelle hva det er?for lavt signa?Diesel varmer slutta også og virke har det noen samenheng?:cool:

Alfs80
14/12/15, 10:48
noen som vet hva dette er ccm 0020 og cem5f3e

Erik 850
14/12/15, 11:11
CCM-0020 Air quality sensor. Signal too low
CCM-0020 Blower fan power unit. Signal too high
CCM-0020 Function button. Activated too long

Den siste fant jeg ikke i den listen

Sjekk ut denne linken: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=81259

Alfs80
14/12/15, 12:02
Fikk opp signal for lavt hmmmm

Erik 850
14/12/15, 12:38
CEM-5F3E Combustion fan. Faulty signal

Som på svensk er Värmarfläkt.
Er det viften i AC/varmeapparatet tro?

Evt. Webasto/motorvarmer?

Alfs80
14/12/15, 14:28
noen som vet hva det kan være som er galt?

holter
14/12/15, 14:35
Hva er det som ikke virker da ? som regel når en får feilkoder er det noe som ikke virker eller ikke virker som det skal :) om dieselvarmeren din ikke virker så kan du jo kjøre en test på den -du har vel vida ? :)

Alfs80
14/12/15, 14:44
Har vida ja men er ikke helt stø på hvordan sjekke varmer.fikk bare feilkoden som står i 1 post

holter
14/12/15, 15:07
Ligger video på youtube om hvordan du kjører test av varmeren :) søke funksjonen i vida vil også lede deg frem til enhetene du vil se nærmere på , men ikke altid en test gir svaret på hva som er feil -ligger test prog for mange enheter i vida og får ikke gjort så mye feil med og lete seg frem eller teste ,er omtrent eneste måten en lærer og bruke den på -har heller ingen stor erfaring med bruken - men det får en fort om en har volvo noen år :)

Alfs80
14/12/15, 21:22
Holter har du link til hvordan kjøre test på varmer?

holter
14/12/15, 22:20
https://www.youtube.com/watch?v=bP2_CO2ONsU her ser en også hvorfor en ikke velger en treg pc til vida :) men du ser det grunnleggende om hvordan du kjører testen -dog har han svensk som bruker språk . Kan lage en hvordan en gjør det for deg om du ikke får til -men da når det blir noe varmere ute :) Jeg fant ut selv bare med og prøve meg frem -men er ikke en test jeg har kjørt mer en 1 gang - kan heller ikke få gjort noen skade med og prøve seg frem i program ,tror jeg da :)

Alfs80
17/12/15, 20:58
Holter kan du være snill lage en beskrivelse på hvordan kjøre test av komponenter av varmeren?

holter
18/12/15, 00:06
Jeg sjekket litt i vida i dag for og se om jeg fant ut hvordan jeg gjorde det - men var jo ikke like enkelt når jeg ikke hadde noen feilkoder på min som sist da jeg kjørte testen , men fant varmeren og alt om den i cpm i vida , men eneste den da sier når jeg går videre er at ingen feilkoder er funnet og kom heller ikke opp noen test funksjon , men den skal finnes der et sted -har da en helt annen varmer en din men skulle vel være samme test prog vil jeg tro - fant test for mye annet og det fungerte da for bilen ble helt vill både i dørlåser -lys -dim mm :) Men kanskje noen andre her inne vet prosedyren enkelt i hodet uten og måtte prøve seg frem -får nok til jeg også men kan hende du må fryse en stund før det :) Har en bil som heldigvis oppfører seg eksemplarisk som dem fleste volvoer til garantien går ut :) Men har du gått videre på feilkodene du har fått og så valgt test og diagnose på dem ?

René Fredriksen
18/12/15, 01:10
Du går inn på Diagnose så Viechle Communication så finner du CPM så trykker du på advance nede på venstre side av skjermen og deretter trykker på test av componenter.

Da kommer du inn på en annen meny hvor du må velge 1 eller 2, trykk på 2 siden det er til Diesel og så trykker du på VCT 2000 Symbolet. ( sånn ca midt på skjermen ) Der i fra kan du teste de diverse komponentene på brenneren :)


EDIT: Litt bedre beskrivelse

holter
18/12/15, 01:28
Jeg var da i nærheten -manglet bare dem siste punktene ,men er nesten det eneste måten og lære på og prøve seg frem ,er dårlig med brukermanualer til vida :)

Alfs80
18/12/15, 17:08
Man kan ikke klare og slette noe el få bilen til og dø hehe.ser nå at jeg hadde 11.9v på batteriet kan det være noe?

holter
18/12/15, 17:23
11,9 er ikke verst det - men veldig dårlig om motoren gikk samtidig :) Kan nok ikke drepe en volvo med vida -men sikkert gi den litt dårligere egenskaper om en forandrer dem rette parametrene :)

holter
18/12/15, 18:35
Fungert foresten det Rene fredriksen skreiv om test av varmer - så da vet evnt andre det om dem ikke har like lite peiling på vida som meg , min varmer fungerte både før og etter testen :)

Alfs80
18/12/15, 20:19
Ser for meg at den må av og åpnest sukk

holter
18/12/15, 20:39
Du får håpe på en mild vinter. Med tanke på hvor lite en varmer går og hvor dyre dem er så er det et forferdelig dårlig produkt :)

Alfs80
18/12/15, 21:29
En ting er sikkert har du volvo har du også en hobby

Svirre
19/12/15, 23:50
Forsøk å ha en så informativ overskrift som mulig. Tråden kan stenges i tråd med forumsreglementet om dette ikke blir gjort.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Alfs80
20/12/15, 17:56
Holter når jeg trykker vct2000 er det bare trykke start da for teste varmer?

holter
20/12/15, 18:06
Ja tror det var det jeg gjorde -er da tross alt 2 dager siden jeg testet det så husker ikke eksakt men etter andre tester på bilen jeg hadde før så går den vct 2000 igjen i tester så er nok og regne som en startknapp for og kjøre varmeren -men var mange andre valg i den enheten også hvor en kunne velge hvor lenge varmeren skulle testes og sjekk av glødeplugg m.m -men bare og trykke det så ser du - er ikke farlig og prøve seg frem :) er ingen knapp for og fjerne varmeren ..hehe .

Alfs80
20/12/15, 18:45
Utroligt hva jeg kan få til da hehe.

Alfs80
20/12/15, 21:41
Disse varmerene funker hele året men ikke nå vinteren kommer hehhe.nå er jeg så heldig og bo i bergen og her er vi vant med vann så jeg lurte på montere inn en vann varmer da må det bli godt og varmt i bilen hehe.ps kan bare monteres i biler hørende hjemme i bergen

René Fredriksen
20/12/15, 21:54
Når du trykker på vct 2000 symbolet går du så ned i den nederste ruten der er valget for varmeren og marker den det står heater on på eller noe slikt og så trykk start

holter
20/12/15, 22:11
Egentlig tror jeg han ser det eller bør se det om han går inn slik du forklarte det tidligere i posten :) Men er den varmeren din erklært død -hjelper det lite med testkjøring , er ikke noen hjertestarter vida heller :)

Alfs80
20/12/15, 22:23
Bra jeg har papirer på at jeg har lov bruke hjertestarter da hehe

René Fredriksen
20/12/15, 22:51
Jeg er bare fornøyd min virker no etter mye om og men, bilen har stått i ro siden test turen, men måtte en tur på legevakten med fruen nå i sted og da tok det 3 min så begynte det og lunke seg bra i kupén :) bare håpe den holder en liten stund nå framover :)

holter
20/12/15, 23:11
Fungerer veldig bra min også - viktig og få brent ut sot i dem om det blir mye småkjøring -jeg kan stenge av varmeren så den ikke starter automatisk men gir heller bilen litt tunap iblant , røyk mye og noen ulyder i den når jeg kjøpte bilen men etter flere brenninger med tunap 984 på tanken er den både stille og miljøvenlig :)

René Fredriksen
20/12/15, 23:21
Miljøvennlig blir vel disse brennerne aldri, hehe :D men liker lukten jeg ;) ja jeg har ikke direkte start eller timer bare auto start sammen med motoren, men tenkte og kjøre den med vida 1 gang i uken så den får brent seg rein og fin :)
Skal programmere den til Parkvarmer med timer, men som tideligere nevnt så får det bli etter nytt år

degocostly
21/12/15, 00:34
Sjekk om viften på varmeren din virker. Det hører du lett om du får startet varmeren. Om den virker, så er det sikkert vannpumpa på varmeren som har tatt kvelden. Får ingen egen feilkode på pumpa, men er knyttet til vifta på et vis hvis man finner el-skjema i Vida.

Alfs80
21/12/15, 15:53
Lordflora i følge feil kode så er det vel vifta for lavt signal

Alfs80
21/12/15, 15:54
Lordflora i følge feil kode så er det vel vifta for lavt signal cem 5f3

René Fredriksen
21/12/15, 17:37
Samme feilkode som jeg hadde det, da måtte jeg faktisk bytte brennenhet. 31000,- på Frydenbø. De selger ikke viften løs lengre

Alfs80
21/12/15, 18:43
31000 ja det hørtes ut som frydenbø ja.har en dele varmer og der skal vifta være ok.bare tiltak og beggyne med hehe.skal dette være fortsette resten av vinteren så blir både du og jeg gullfisker og da trenger vi ikke varmer.finnest det ribbe for gullfisker?tenker på neste jul jeg

René Fredriksen
21/12/15, 18:55
Jeg mener 3100,- telefonen la på en nuller for mye :p

Alfs80
21/12/15, 19:13
Ja forsto det da men ikke noe forundrer meg når det gjelder frydenbø da.25kr stk for dem runde plastikk dingsene til og feste grillen med kan kjøpe dem for 4kr stk andre plasser

degocostly
21/12/15, 22:50
Sjekk om vifta går før du gjør noe mer iallefall. Om Volvo ikke selger vifta løst, så finner du vifte med motor fra en delebil. Jeg kan skaffe deg i verstefall.