PDA

Vis full versjon : Thor Felger på S70



Oxcyder
13/12/15, 01:10
Kjøpte nye Thor felger i "black chrome" til min hvite S70 fra Bilia Økern.
Hadde en kjempegod handleopplevelse. Bestilte opprinnelige sølvfarget men fikk lov til å ombestemme meg å kjøpe "black chrome" etter at min opprinnelige ordre hadde ankommet. Det er dette man kaller service ut over det vanlige.
Så man skulle tro at dette skulle være "smertefritt", eller hva?

Designet på Thor felgene er slik at senterkoppen sitter ganske dypt i felgen.
Det viser seg at drivakselen (den med gjenger på) stikker såpass langt ut at den presser ut senterkoppen.
Prøvde å "dremle" ut plastikk i midten på baksiden av koppen for å gjøre plass til akselen, men det var ikke tilstrekkelig.

Løsning (midlertidig): 3mm spacer (fra Biltema). Testa i 110kmt uten vibrasjon i rattet, så felgen biter riktig på navet.
Burde kanskje kjøpe noen spacere av høyere kvalitet, eller bruke noen andre senterkopper?
Forslag?

Er det mer plass på baksiden av de gamle senterkoppene, i forhold til de nye med 3D emblemet?

HansOla
13/12/15, 10:56
Kan jo kjøpe spacer av litt bedre kvalitet, som har bare 5 hull og som har sentreringsring :) Men, jeg har aldri hatt problem med biltemaspacer :)

Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

Oxcyder
14/12/15, 01:20
Det var ikke så vanskelig å få biltema spaceren på plass :) Føler meg trygg, siden felgen ennå biter på navet. Er Volvo originalfelger bolt-sentriske også kanskje? Til uka skal jeg gå på leting etter noen 35mm bolter (er ikke original 30mm M14?)