PDA

Vis full versjon : jordingslyd høyttalere, hva er galt?



Volvo144
04/07/10, 01:08
på 960en med orginal forsterker får jeg jordingslyd i høyttalerne.

Det var ikke slik med orginal spilleren, men med uorginal spiller blir det spetakkel:(

Har lagt opp ny ledning fra batteri til spilleren ( syyykt vanskelig på 960en med alt utstyret så var det nesten umulig å få ledningen igjennom), jeg har lagt opp ny jording til spilleren. Med samme resultat: Hylelyd. Har også forsøkt å legge opp egne strømkabler til orginalforsterkeren, da jeg har klippet den orginale AMP-ledningen og koblet strøm og linjeutganger direkte på denne. Er nok bare styrestrøm vil jeg tro, for ledningene er supertynne...

Hva er neste skritt? Vet noen hvor jording og strøm til orginal forsterker ligger? Er det egen eller kommer alt igjennom AMP ledningen?

Ganske irriterende dette:(

Ollimo
04/07/10, 07:54
Hadde lignende problemer jeg også, fæl lyd i subben bak, men ikke i høytalerene i dørene. Da hadde jeg en spiller som jeg kjøpte på Pixmania, som vistnok ikke var god nok. Kjøpte en skikkelig spiller, og problemet var løst. Før jeg gjorde det, prøvde jeg mye forskellig med jordingen, både til spiller, sub og signdalkabler, men ingenting hjalp :p
Hvilken spiller har du da?

TeamBørnOut
04/07/10, 08:03
Må jo være noe galt med spilleren hvis du pluttselig får slik lyd uten å ha gjort noe annet en bytte spiller. dro du nye kabler før du prøvde? jeg ville brukt orginalkablene og jordet spilleren med en kabel til jord rett i godset.

Volvo144
04/07/10, 09:58
Har prøvd med en annen spiller = samme resultat...


Orginalt i denne spilleren stod en Volvo kasettspiller med AMP utgang.

Jeg klippa av pluggen og målte hva som var strøm, jording, lyd fremme og bak o.s.v.

Det er når jeg kobler strøm og jording inn på denne pluggen det blir ulyd...

Men disse ledningene er syyykt tynne, så det må vel være strømkabel og jording et annet sted til forsterkeren? Hvor ligger dette?

TeamBørnOut
04/07/10, 10:03
kappet pluggen? Du får jo kjøpt overganger... sikkerpå at du har koblet ting riktig?
Det er et jævla hat når volvo folk (slår ikke feil at det er på volvo) kapper kabler å dritt bak i dashn.. Prøv å skjøt sammen alt igjen. å kjøp en overgang

Volvo144
04/07/10, 11:22
Hehe, helt enig...

Må forsvare meg først...

Denne overgangen du snakker om eksisterer ikke lenger... Ikke hos volvo, ikke hos bilradiospesialisten, ikke hos clas ohlson, ikke hos biltema.... jeg har prøvd.

Ledningen jeg kappet er en ledning på 1,5 meter som går fra spiller til forsterker og har plugg i begge ender.

Når det gjelder lapping av el anlegget har jeg også foretatt dette pga. VOLVO verkstedet har kuttet i orginal anlegget tidligere:( Alt er tilbake til orginal nå.

Det jeg holder på med nå er å få koblet spilleren til bilens orginale forsterker.

Jeg fikk nå bort jordingslyden:) Jord-ledningen til forsterkeren skulle ikke jordes... så da er denne kanskje til noe annet?

Har noen oversikt hvordan en slik AMP (rund) - kontakt skal kobles? Skal ha det fra phono utgangene på spilleren...

Prøvde å kappe en phonoledning og sette kabelsko på, men lyden blir ikke fortreffelig...

Det virker som om hver av de 4 ledningene i AMP kontakten går til hver sin høyttaler, men om jeg kobler til 2 av dem så spiller alle.. så noe tull er det et sted... Noen med erfaring her?

TeamBørnOut
04/07/10, 12:20
Volvo burde ha slike overganger. jeg fikk kjøpt til min 91 model for 4-5måneder siden. men denne passet seff ikke nyere 95 som jeg skaffet senere :D
har du søkt på www.google.se etter litt hjelp? det står en del om 960 stereo da.

Daruu
04/07/10, 12:43
Sålenge det var mye tull med ledningene, har du sjekket at ikke flere høytalere ledninger også er koblet sammen?

Mysemannen
04/07/10, 14:44
Fikk kjøpt overgang til spilleren til min 960 hos Bilradiospesialisten for noen måneder siden,
og kan garantert bestilles på nett hvis ikke din lokale BRS har.
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=263


Klipp og lim er Fy :3

TeamBørnOut
04/07/10, 14:49
OT: Mysemannen! ser du har "2" påfyllingslokk på avatarn din. orginale skråstilte. Du vet ikke hvor man får tak i "rette" som man kan dunke i ? eller må man lage selv? syns det ser litt rart ut med 2 skråstilte på 6ern... liker 16v utgaven bedre :D

Mysemannen
04/07/10, 14:55
OT: Mysemannen! ser du har "2" påfyllingslokk på avatarn din. orginale skråstilte. Du vet ikke hvor man får tak i "rette" som man kan dunke i ? eller må man lage selv? syns det ser litt rart ut med 2 skråstilte på 6ern... liker 16v utgaven bedre :D
Lov å sende PM ;p
Nei vet ikke desverre, synes det ser helt greitt ut med to skrå (:

Volvo144
05/07/10, 08:22
Fikk kjøpt overgang til spilleren til min 960 hos Bilradiospesialisten for noen måneder siden,
og kan garantert bestilles på nett hvis ikke din lokale BRS har.
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=263


Klipp og lim er Fy :3

Overgangen til spilleren er ikke noe problem...

Problemet er overgangen til ORGINAL volvo forsterker... Gammeldags rund AMP plugg...

TeamBørnOut
05/07/10, 09:35
hmmm kan sjekke ut kabelen min. om jeg skønner hva som er hva

oddeee84
05/07/10, 12:48
Er ofte et problem innen bilstereo om man legger strømkabelen sammen med signalkablene.
Skaper i mange tilfeller slik støy som du forklarer som følger turtalet på bilen.
Enkel regel er å legge strøm kablene på ene siden av bilen og signal på andre siden:)