PDA

Vis full versjon : DSTC SERV ERFORDRAS Volvo s80



mhaarstad
11/12/15, 01:09
Har problemer med min fars s80 2001 mod 2,4T, antispinn/skrens lampen lyser, og dette kommer opp på kjørecomputeren. En mekaniker mente det kunne være noe som satt i rattet som måtte byttes, men hva? Fikk aldri noe sjikkelig svar på det. Noen som vet?

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/12/336.jpg (http://s404.photobucket.com/user/mhaarstad/media/Mobile%20Uploads/DSC_0167_zpsfjgx43w6.jpg.html)

holter
11/12/15, 01:28
Kan være rattrulle - abs sensor -sprukket abs ring , så kan være greit og få lest ut feilkoder med vida først . Ligger flere poster om denne feilen på forumet http://forum.vccn.no/showthread.php?67282-Antisladd-service-erfordras&highlight=rattrulle ,hadde samme feilen på en 03 v70 der skiftet jeg en abs sensor .

mhaarstad
11/12/15, 01:38
Vis det er abs sensor så skal det vel komme opp feil? Har tatt diagnose hos mekonomen uten hell..

ola normann
11/12/15, 08:51
Det ligger feilkoder der. At Mekonomen ikke får lest dem ut er antaglig at de ikke har rett utstyr. Jeg ville reist til et volvo verksted for å få lest ut feilkodereller, alternativt hvis det noen i ditt området som har vida og dice som kan hjelpe deg.

holter
11/12/15, 11:44
Jeg ville nok tatt den diagnosen med vida . Byttet både abs sensorer og ratt rulle på den 03 v70 jeg hadde -mener verkstedet da sa at om den var slitt så ville bilen eller dstc systemet tro at det var sleng på bilen som ikke rettet seg inn og derfor kom meld opp . husker ikke helt om jeg fikk abs service eller dstc service på ratt rulle eller begge deler -men en diagnose med vida vil vise hvor feilen er . Skrur du selv er ikke disse delene sånn veldig dyre når du først finner rette feilen .

FroBe
11/12/15, 12:11
Mekonomens generelle feilkodeleser er som å gå til lege i utlandet som ikke snakker norsk eller engelsk.
Man kan få formidlet litt med peking og grimaser, men detaljene mangler.

mhaarstad
11/12/15, 12:39
Ja, bilen oppfører seg ikke rart, helt normalt. Ser de selger vida på ebay, noen som har prøvd?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

mhaarstad
11/12/15, 12:59
*Slettet*
Ja det er bare at systemet ikke fungerer. Har sett innpå der :)

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Alfs80
12/12/15, 15:26
Gå for alternativ 2

mhaarstad
12/12/15, 15:27
Hva er galt med den første? Kan vel lese og slette feilkoder med den og? :)

Sent fra min D5803 via Tapatalk

holter
12/12/15, 17:43
Har aldri sett den i første linken din - men fortell oss gjerne hvordan den fungerer når du får testet den - hadde den gjort det samme som den i link 2 hadde sikkert flere kjøpt den :)

mhaarstad
12/12/15, 17:49
Har aldri sett den i første linken din - men fortell oss gjerne hvordan den fungerer når du får testet den - hadde den gjort det samme som den i link 2 hadde sikkert flere kjøpt den :)
Ja, så lenge jeg får sletta feilkoder of får info så er jeg fornøyd :)

Sent fra min D5803 via Tapatalk

holter
12/12/15, 18:01
Da kan du heller kjøpe deg en leser fra biltema -den får du om ikke annet levert tilbake om den ikke virker :)

SirOlsen
13/12/15, 02:29
Da kan du heller kjøpe deg en leser fra biltema -den får du om ikke annet levert tilbake om den ikke virker :)
Bare vær obs på at Biltema forsøker sno seg unna Forbrukerkjøpslov med følgende opplysning i kassa, samt på kvitteringen:

"Elektronikk Bil. ingen BYTTE/RETURRETT"

Jeg skulle likt å se at de rent juridisk sett klarer sno seg ut av denne....

mhaarstad
15/01/16, 20:09
Når du har kjørt bilen til den er varm og det er ganske varmt inne i kupen, så stopper og starter den igjen, da er lampen borte og antispinn fungerer..

Svirre
15/01/16, 20:38
Bare vær obs på at Biltema forsøker sno seg unna Forbrukerkjøpslov med følgende opplysning i kassa, samt på kvitteringen:

"Elektronikk Bil. ingen BYTTE/RETURRETT"

Jeg skulle likt å se at de rent juridisk sett klarer sno seg ut av denne....
Det er kort og greit pga folk som slenger på nye komponenter som kan bli defekte fordi noe annet er defekt. Elektronisk feil er ikke alltid like lett å oppdage hvis det er gjort en bruker feil.
Hvis du ikke har brukt enheten, så blir det noe annet.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Alfs80
15/01/16, 21:54
Sjekk abs ringen din du så ser du om den har sprukket

Svirre
17/01/16, 00:06
Det har blitt ryddet opp i innlegg som strider mot paragraf §6, kap.3:


§6 Innlegg inneholder/oppfordrer til brudd på Norsk lov skal ikke forekomme. Dette omfatter såvel streetracing og lignende som diskusjoner som angår piratkopiering av programvare o.l.
Tiltak ved brudd på denne regel er at emne/tråden slettes/ryddes/låses, og i grove tilfeller kan bruker motta advarsel

http://forum.vccn.no/showthread.php?72255-Diskusjon-av-VIDA-p%C3%A5-forumet

mhaarstad
23/02/16, 23:41
Har nå fått opp feil på mekonomen at det var rattvinkelsensor, er vel det samme som rattrulle/kontakrulle. Men trenger delenummeret på den med dstc, finner bare uten. Noen som vet noe? :)

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Svirre
24/02/16, 08:50
Har nå fått opp feil på mekonomen at det var rattvinkelsensor, er vel det samme som rattrulle/kontakrulle. Men trenger delenummeret på den med dstc, finner bare uten. Noen som vet noe? :)

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Reg.nr?

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

mhaarstad
24/02/16, 14:16
Reg.nr?

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
UR63534

Sent fra min D5803 via Tapatalk