PDA

Vis full versjon : Lys blinker i tak volvo v70 2001



jaob andre
10/12/15, 21:00
Hei:) lurer på om det er noken andre so har erfart at lys i tak, framme, ved baksete og i bagasjerom blinker uregel messig , men lys i golv blinka ikkje:) e de noken so veit ka so gjere det? Elle ka som må te for at de ska forsvinne

jaob andre
10/12/15, 21:00
Kan legge ut film av det viss det er noken so ve sjå det;)

oceanrace
11/12/15, 08:51
Ja hadde noe lignende med min. Det er jo sånne pærer som er på "clips" og disse han bli litt slakke, så om du tar ut pærene og tar ei tang, så kliper du litt i sammen de som pærene sitter på og setter de inn igjen :) det funka iværtfall for meg.

jaob andre
11/12/15, 09:09
Men eg har prøvd de og skifta te led å alt, men ingenting funka:( men alle pærene i take blinka likt. So må no være noke me strømen elle? e de rele til lys i take?

FroBe
11/12/15, 09:37
Lysene i taket styres via UEM (over ryggespeil), mens lys ved gulv styres av CEM.
Sjekk sikring 11C28 og jordingene til UEM.

Selv ville jeg ha sjekket sirenemodulen. Disse pleier å ryke, og siden CAN-bussen går gjennom UEM så gir det fort problemer.
Jeg fikk ikke taklysene og soltaket mitt til å virke på min da sirenekortet røk.
http://forum.vccn.no/showthread.php?33858-Bytte-batteri-i-sirenemodul

LED har pluss og minus-terminaler, og vil derfor ikke virke hvis de er snudd feil vei. Ved elektronisk styring av pærer kreves det av og til at pæren har en målbar motstand (CAN kompatibel LED).

jaob andre
11/12/15, 13:48
Okei takk får sjå på de i helga:)

Alfs80
11/12/15, 18:01
Skal vel blinke i lysa i disse tider dA