PDA

Vis full versjon : For stor camber bak etter senking



jaob andre
10/12/15, 07:47
Hei eg har ein volvo v70 2001 modell som eg har senka, men på firehjulskontrollen var camberen for stor bak, og camber er ikkje justerbart. Er det noken so har erfaring med det og kan fortelle meg ka dokke gjorde? Eventuelt e de noken so veit ka bt synest er grett å ha i camber? Har høyrt at dei godkjenne meir i camber enn firehjulskontrollen har som max

vangsfreaken
10/12/15, 19:53
Om det ikke er justerbart, å du har montert ett godkjent senkesett, så henger de seg ikke opp i det... Fikk til og med kommentar på det foran på 945'n min når jeg skulle godkjenne den med 40/40, å da svarte jeg enkelt og greit at det ikke var justerbart, så det ble som det ble... De har full forståelse for at gammel volvo har noe utdatert understell ;)

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

jaob andre
10/12/15, 20:55
Tusen takk for svar:) ska bestille time på bt imårra:)

GMV
01/01/16, 08:01
Er det FWD eller AWD du har? På AWD får du kjøpt eksentriske foringer som drar inn bruene bak opptil ca 1° alt etter hvordan de monteres. Min gikk fra -2,4° til -1,15° .
Ifølge hjulstillingsskjemaet sto det max -1,0° men de hang seg ikke opp i det tiltross av at det var rødt og utenfor spec.

Terje1
01/01/16, 09:49
Om det ikke er justerbart, å du har montert ett godkjent senkesett, så henger de seg ikke opp i det... Fikk til og med kommentar på det foran på 945'n min når jeg skulle godkjenne den med 40/40, å da svarte jeg enkelt og greit at det ikke var justerbart, så det ble som det ble... De har full forståelse for at gammel volvo har noe utdatert understell ;)

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Full forståelse for at dette er din erfaring,men jeg tror nok fasiten er litt mere som dette:

Dersom du har montert et godkjent senkesett,men har hjulvinkler som er utenfor de spesifikasjonene som er satt av kjøretøyfabrikaten så er det absolutt ingen selvfølge å få dette godkjent.
Det er opp til kontrolløren og hans tolkning av gjeldende regelverk.
Man kan få det igjennom,og man kan få avslag på godkjenning og krav om at alle vinkler skal være innenfor.

En kollega var nylig igjennom et lite mareritt ang.dette og var på 4 hjulskontroll/innstilling 3 ganger før han endelig fikk det igjennom.Her var det en vinkel som var 0,1 grad utenfor toleransen.
Det var langt ifra gratis for å si det slik.

vangsfreaken
01/01/16, 19:06
Full forståelse for at dette er din erfaring,men jeg tror nok fasiten er litt mere som dette:

Dersom du har montert et godkjent senkesett,men har hjulvinkler som er utenfor de spesifikasjonene som er satt av kjøretøyfabrikaten så er det absolutt ingen selvfølge å få dette godkjent.
Det er opp til kontrolløren og hans tolkning av gjeldende regelverk.
Man kan få det igjennom,og man kan få avslag på godkjenning og krav om at alle vinkler skal være innenfor.

En kollega var nylig igjennom et lite mareritt ang.dette og var på 4 hjulskontroll/innstilling 3 ganger før han endelig fikk det igjennom.Her var det en vinkel som var 0,1 grad utenfor toleransen.
Det var langt ifra gratis for å si det slik.
jeg har i alle fall aldri hørt noen ha problemer med det... på 940 for eksempel vil man ikke komme innenfor godkjente toleranser på camber foran med godkjente senkesett, å i alle tilfeller jeg har sett har de godkjent dette, enkelt og greit fordi det ikke er mulig å justere det innenfor toleranser :p men så klart, møter man den rette kontrolløren kan jo hva som helst gå til helvete...

Anders Dybvadsskog
01/01/16, 19:22
Ga opp til slutt til meg på dette og monterte orginalt igjen.. ha som var der jeg var var helt umuligt. var 0,1 grad det var snakk om der å. en kompis var inne med samme senkesett og samme hjulstilling hos noen andre og gikk glatt igjenom..

Terje1
02/01/16, 20:56
jeg har i alle fall aldri hørt noen ha problemer med det... på 940 for eksempel vil man ikke komme innenfor godkjente toleranser på camber foran med godkjente senkesett, å i alle tilfeller jeg har sett har de godkjent dette, enkelt og greit fordi det ikke er mulig å justere det innenfor toleranser :p men så klart, møter man den rette kontrolløren kan jo hva som helst gå til helvete...

Du har nok vært heldig:)

vangsfreaken
02/01/16, 21:09
Du har nok vært heldig:)
Da er det nok mye heldige folk herover :)

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

jaob andre
06/01/16, 19:57
Det e fwd, hadde den på godkjenning igår, camber å alt var grett, men eg hadde kjøpt nye dempara og fjærer framme, det er justerbart. Og bak var det 30mm h og r fjære på koni dempar. Då fekk ikkje eg igjennom fordi eg hadde 2 typa TUV papir og dermed var ikkje dei to typane testa opp imot kvarandre:( menmen. Men er det noken so selge billi senkesett med TUV papir, helst coilovers. Lurer og på å kjøpe TA TECHNX coilovers på billige senkesett.no. Er det noken so har erfaring med senkesette elle nettsida?


Sent from my iPhone using Tapatalk