PDA

Vis full versjon : Crusecontroll v70 r awd



Norhagen
09/12/15, 17:23
Crusecontroll på min v70 r awd 98mod manuell
virker ikke
Har skiftet Vacumpumpe og Rele
Men Cruise lampen lyser ikke ved aktivering
Sikring er hel
Noen tips

henrik940
09/12/15, 21:08
Har du ABS-feil?

Norhagen
09/12/15, 21:12
Nei Abs er iorden

Svirre
09/12/15, 22:31
Har du hatt cruiselampe der tidligere?
Sjekket pedalgivere at de er i orden og i rintig posisjon?

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Norhagen
09/12/15, 23:11
Cruise har aldri virket i mitt eie så er ikke sikker på lampen.
Ved første øyekast ser de ut som bryterene er riktig men får ta en nærmere sjekk og prøve og justere bryterene

Svirre
09/12/15, 23:30
Ut i fra hva jeg kjenner til, så tror jeg ikke "Cruise"-indikatoren kom før i 2000.
Har du mekanisk gass så kan det ta litt tid før systemet reagerer siden det er en vakumpumpe som skal vakumere ei klokke.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

hgnubel
09/12/15, 23:41
Nei Abs er iorden
For å spørre på en annen måte, har du noen feilkoder på bilen?

Norhagen
09/12/15, 23:50
Ut i fra hva jeg kjenner til, så tror jeg ikke "Cruise"-indikatoren kom før i 2000.
Har du mekanisk gass så kan det ta litt tid før systemet reagerer siden det er en vakumpumpe som skal vakumere ei klokke.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Godt mulig den ikke var brukt før på 00mod ja.
Har Mekanisk spjeld ja.
Har skiftet Vacummotoren
Skal prøve og skifte blinklyshendel og brytere og se om de kommer seg

Norhagen
09/12/15, 23:52
For å spørre på en annen måte, har du noen feilkoder på bilen?

Tror ikke det. Var på verksted og slettet feilkode på tommgangsregulator på tirsdag. Ingen andre feilkoder var der da nei

henrik940
09/12/15, 23:59
Jeg har "crusie" indikator. 1999 mod

Svirre
10/12/15, 00:00
Har du forsøkt å holde f.eks. 4.giret i 80km/t og deretter aktivere cruisecontrollen, for så å slippe gasspedalen? Da får du straks en indikasjon om det fungerer i det hele tatt.

Evt. ville jeg ha sjekka for evt. vakumlekkasjer. Gummimuffene mellom rørene er en kjent gjenganger.

Men ville først sjekket om pumpa er i orden. Den kan du teste ved å kjøre strøm direkte på den. Lokalisert under luftfilterboksen. Fungerer den så sjekk om den får strøm under kjøring (2 ledninger som går inn i kupéen tilkoblet et multimeter).
Hvis den får strøm og pumpa går, så har du en vakumlekkasje.
Prøv dette før du sjekker etter vakumlekkasjer.



Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Svirre
10/12/15, 00:02
Jeg har "crusie" indikator. 1999 mod
Da er kan det være dieselbilene som kom med det når de fra MSA15.7 styringa til MSA15.8.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Norhagen
10/12/15, 00:17
Har du forsøkt å holde f.eks. 4.giret i 80km/t og deretter aktivere cruisecontrollen, for så å slippe gasspedalen? Da får du straks en indikasjon om det fungerer i det hele tatt.

Evt. ville jeg ha sjekka for evt. vakumlekkasjer. Gummimuffene mellom rørene er en kjent gjenganger.

Men ville først sjekket om pumpa er i orden. Den kan du teste ved å kjøre strøm direkte på den. Lokalisert under luftfilterboksen. Fungerer den så sjekk om den får strøm under kjøring (2 ledninger som går inn i kupéen tilkoblet et multimeter).
Hvis den får strøm og pumpa går, så har du en vakumlekkasje.
Prøv dette før du sjekker etter vakumlekkasjer.



Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Om du leser lenger oppe har eg skiftet Vacummotoren og Rele
Vacumslanger er OK

Har prøvd og aktivere cruisecontrollen under kjøring siden januar så er sikker på at den ikke virker

Skal skifte og justere brytere

Svirre
10/12/15, 00:39
Som nevnt: sjekket at det kommer strøm fram?

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Norhagen
10/12/15, 00:45
Som nevnt: sjekket at det kommer strøm fram?

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Nei venter på skjema over cruisecontrollen

Morgis
10/12/15, 09:03
Se vedlegg
5327

gswede
10/12/15, 14:37
Sjekk at det ikke er for mye slakk i gasswiren, om det er det vil ikke CC virke fordi klokka ikke klarer trekke til seg wiren nok..
Det skal være 1-2mm slakk på wiren mellom brakett og spjeldhjul.

Norhagen
10/12/15, 14:51
Sjekk at det ikke er for mye slakk i gasswiren, om det er det vil ikke CC virke fordi klokka ikke klarer trekke til seg wiren nok..
Det skal være 1-2mm slakk på wiren mellom brakett og spjeldhjul.

Wire er perfekt justert ikke for stramm og ikke for slakk

Oxcyder
16/12/15, 10:16
Da jeg kjøpte min 1998 S70 for 5 år siden, virket ikke min cruisekontroll heller. Hadde bilen inne hele 5 ganger over en 6mnd. periode for feilsøking/venting på deler, hos Bilia Økern. Det løste seg til slutt. Ble fortalt at det er forferdelig mye manuell justering, siden den går på vakuum og er ikke elektronisk kontrollert. Jeg har ikke "Cruise indicator" heller.

hammerpaal
18/12/15, 15:02
Sjekk kablene i selve blinklys-hendelen, kan være en avrevet kabel som gjør at du ikke får aktivert cruise control.

hgnubel
18/12/15, 18:34
Bare for å ha spurt for sikkerhets skyld: Har trådstarter kjørt lik bil med den typen cruisecontrol?

På min gamle 850 med samme type vakuumpumpe og belg mener jeg at jeg først ikke trodde den virket (ettermontert komplett system selv), men det viste seg at jeg måtte holde inne knappen til jeg kjente gasspedalen forsvant under foten min.

Om det er sånn det er ment å virke vet jeg ikke, men det forvirret i hvert fall meg.

Var 0 stress når jeg vendte meg til det, men en helt annen verden enn når det er elektronisk styrt.

Norhagen
18/12/15, 19:01
Gamlebilen hadde El gasspjeld. He hatt 3 amerikanske me vacumstyrt cruisecontroll so veit korleis de fungera

Oxcyder
19/12/15, 15:41
Min aktiveres med en gang, men bilen taper ca. 5kmt før cruiskontrollen tar kommando over gasspedalen.

Svirre
19/12/15, 23:16
Jeg pleide å trykke inn knappen for så å slippe opp gasspedalen litt til jeg kjente at klokka tok tag i pedalen. Tok inntil 5 sek.

Som sagt; sjekkom vakumpumpe fungerer. Da utlukker du om det er noe elektrisk eller mekanisk...

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!