PDA

Vis full versjon : VIDA og oljeskift Haldex Gen 4 XC60

Mastodon
07/12/15, 08:40
Jeg brukte litt tid i går for å prøve å gjøre meg kjent i VID
Spesiellt interessert i å lære om å bytte olje på hele drivverket mitt, M66 Girkassen, Vinkeldrev, AOC (ink filter) og bakdiff.
(Jeg vet VAG har 60000KM intervaller på dette på de bilene som bruker Haldex. Min har snart rullet 70000KM derfor ønsker jeg å gjøre dette)

Etter det jeg kunne se var det var kun Girkassen som hadde tappeplugg og tegninger av dette, de tre andre ser det ut på tegningene som om jeg må suge opp oljen fra påfyllingshullet.
Noen med god greie på MY11 XC60 og Haldex gen 4? Er dette lett og få til? Og hvor i VIDA finner jeg oljekapasiteten på de forskjellige enhetene?

Noen som kan anbefale noe å bruke som oppsugingsverktøy?

Jeg planlegger å gjøre dette i garasjen med bilen jekket opp på bukker med original olje og filter fra Volvo.

sekse
07/12/15, 08:47
Såvidt jeg vet må du suge ut av vinkeldrev og bakdiff gjennom påfyllingshull.

AOC dreneres ved å skru ut filter og pumpe.

Biltema f.eks. selger diverse greie pumper til formålet. Ta deg en prat med en mekaniker når du stikker innom Volvo for å kjøpe oljer og filter, da får du nok gode tips :)

Mastodon
07/12/15, 12:23
Såvidt jeg vet må du suge ut av vinkeldrev og bakdiff gjennom påfyllingshull.

AOC dreneres ved å skru ut filter og pumpe.

Biltema f.eks. selger diverse greie pumper til formålet. Ta deg en prat med en mekaniker når du stikker innom Volvo for å kjøpe oljer og filter, da får du nok gode tips :)

Takk for tips, jeg skal snakke med teknikeren min når jeg handler oljen.
Fikk pris av Bilia på olje/filter skift på Vinkel, AOC og Diff, det var totalt 6000,-

Denne fra Biltema ser fin ut for jobben:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljesuger-manuelltrykkluftdrevet-2000028386/

Kommer til å høre med en tidligere kollega om å låne plass i garasjen hans da han har tosøylet bukk, litt bedre å drive med dette der..