Vis full versjon : Bytte glass på hovedlykt til klarglass S70
Einar Glomseth
05/12/15, 04:02
Hei :)
Noen som har erfaringer fra å bytte bare glasset på orginal hovedlys til klarglass? Endres lysbilde noe spesielt? Eller får man samme effekt som å kjøpe komplette klarglass lykte?
Mvh
Einar
Lykter fra samme årsmodell C70 har klarglass og har bredere spredning og bedre lys :) og er pent på V/S70
Alex
Hei :)
Noen som har erfaringer fra å bytte bare glasset på orginal hovedlys til klarglass? Endres lysbilde noe spesielt? Eller får man samme effekt som å kjøpe komplette klarglass lykte?
Mvh
Einar
Det er langt i fra samme effekt dessverre.
På originallyktene er reflektoren "dum" og glasset "smart": rillene i glasset brukes til å spre lyset riktig.
På klarglass fra C70 2003-2004 modell er det omvendt, "smartere" reflektor som sprer lyset, og glasset er helt enkelt.
Lykter fra samme årsmodell C70 har klarglass og har bredere spredning og bedre lys :) og er pent på V/S70
Alex
"Samme årsmodell" blir litt feil å si da C70 97-2002 hadde samme hovedlykter som V/S70 97-00 :)
Ja, svarte etter 16t på jobb, så var ikke helt med...[emoji14]
Alex
Men det jeg skal fram til er at personlig synes jeg det lyser bedre, og ser bedre ut :)
Alex
Einar Glomseth
05/12/15, 15:46
Takk for svar :) Hadde bare ikke lyst å bruke 3000 pr hovedlykt for å få klarglass når man får begge glassan til 700 totalt så :p
Takk for svar :) Hadde bare ikke lyst å bruke 3000 pr hovedlykt for å få klarglass når man får begge glassan til 700 totalt så [emoji14]
Legger du ut bilde ettet du har montert? Lurer på å gjøre det samme[emoji4]
Alex
Joda, det ser pent ut, men du vil blende alt av motkommende trafikk. Som hgnubel sa, optikken ligger i glasset på S/V70, ikke i reflektoren, og lysbildet blir helt fucka. Kjøp C70lykter, komplette, eller hold deg tkl glass med optikk. Du kommer ikke gjennom PKK med feil lysbilde.
Da blir det C70 lykter på meg ser jeg :)
Alex
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.