PDA

Vis full versjon : 1991 modell 960 vurderes solgt



Brisendal
30/11/15, 21:18
Vurderer å selge mitt 960 prosjekt da motivasjonen har dabbet litt av og den trolig blir stående en stund.

De positive sidene ved prosjektet er både karosseri og skinn-interiør i god stand, samt en stiv bakaksel med fungerende diffbrems. Den har i tillegg tett AC, men trenger påfyll etter mange års stillstand.

De negative sidene og årsaken til mangelen på motivasjon er beskrevet her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?71341-Edit-Defekte-gjenger-til-topplokksbolter

Bilen står lagret innendørs, og jeg har verken hastverk med å selge eller umiddelbart behov for pengene. Om ingen er interessert i å ta over for et rimelig bud får den stå til motivasjonen kommer tilbake eller jeg flytter.

Forøvrig er det mange bra deler på bilen, og generelt er den i for god stand til å ende sine dager som delebil, og av reservedelslageret kan det nevnes en nyoverhalt topp, planslipt og med nye ventiltetninger, ny toppakning og nye bolter. Kliss ny radiator sitter i bilen, kjørt ca 600 meter før jeg oppdaget at oljelekkasjen var skumlere enn jeg hadde håpet. 2 delemotorer i varierende helhetsgrad, men det meste av forbruksvarer som dynamo, starter, braketter etc finnes det to av i reserve i tillegg til det som sitter på bilen :p Motoren fikk ny registerreim og vannpumpe i forbindelse med motorbytte i fjor sommer, og har gått 13000 km siden den gang.

Girkassen er en standard automatkasse som med fordel skulle hatt ny olje, jeg har noen liter stående av biltemas ATF olje som om ikke annet kan brukes til å flushe med, og to ekstra girkasser også - en av dem mangler "clutch"-huset, men begge skal fungere. Den som er komplett tok jeg selv ut av en fungerende delebil og kan gå god for, den andre fulgte med bilen når jeg kjøpte den med gåen registerreim og fungerte, men hvor mykt den girer aner jeg ikke.

Jeg vil vurdere bud over 12000, men kun dersom bilen skal tilbake på veien igjen. Skal den ende som delebil kan jeg like gjerne ta profitten selv :p Eventuell interesse tas på PM.

turb00le
01/12/15, 08:41
Jeg synes du skal ønske deg ett par kasser øl, en byggtørke og ett par plater med rock&roll til jul og fikse den i romjula :-)