PDA

Vis full versjon : Skiltbelysning virker ikke på varm bil? Volvo S80 (Løst)



Nero
29/11/15, 17:19
Har for en god stund siden montert Osram ledpærer i skiltlysene på min 05 Volvo S80, fungert helt fram til disse tider.
Nå i høst har høyre skiltlys sluttet å lyse etter en kjøretur på 20min eller mer. Såvidt det gløder svakt av led pæren noen ganger.
Om bilen får stå en stund så funker begge lysene igjen som vanlig. Har skifta til ny pæreholder uten at det hjalp og har bytte om på pærene uten resultat.
Er det noe som blir varmt og kanskje utvider seg så det blir dårlig kontakt?
Lett å demontere den lista?

vol760
02/12/15, 00:45
Kanskje du kan bytte om med venstre pære, då vil du kanskje sjå om du flytta med deg feilen (om det er pæra) eller ikkje.

FroBe
02/12/15, 07:07
Jeg har et par kinesiske LED-pærer i skiltlyset, og da de begynte å jukse etter et par år måtte jeg gå over alle loddingene på kretskortene i pæra på nytt.
Ved å klemme på dem fant jeg hvilke loddinger som var dårligst.

Morgis
02/12/15, 08:09
kanskje pærene går varme.. la dem lyse så lenge dem kan, så tar du dne ut å kjenner på den.
LED pærer trives ikke i varmen (burde hvertfall ikke være noe varmeproblem på denne årstid...)

Nero
04/12/15, 23:32
Skal kikke på det i morgen, har skaffet nye pærer også.
Er det sannsynlig at noe ledningsbrudd i luka kan være årsaken eller ville begge lampene slutte å lyse da?

Morgis
05/12/15, 09:39
Da vio begge slutte

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Nero
05/12/15, 15:26
Bytta den ene pæra mot en helt ny fra osram.
Hadde litt sånn el/kontakt fett på metallflatene og ser ut til å fungere greit nå. Lyste hvertfall i borti 2timer før bilen ble parkert :)