Vis full versjon : Hvor koble til kjøretøycomputer?
Hei, har en Volvo 940 B230FK 1995mod. Har kjøpt OBDII-måler på Biltema og lurer på hvor jeg skal koble den til.
Noen som vet?
Sent from my iPhone using Tapatalk
95 modeller og eldre har ingen OBDII kontakt.
Der finnes kun "blinkeboksen" framme I motorromet.
Ok. Hvor er blinkeboksen og hvordan bruker jeg den til å lese evt feilmeldinger?
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/786.jpg
Sitter på venstre side i motorrommet.
Søk litt på forumet og google, så finner du en del om hvordan du leser feilkodene
Den er grei, takk for tilbakemeldingen :)
Har sett i motorrommet, men finner den ikke. Hvor på venstresiden skal den sitte?
Godt nyttår! :)
Har sett i motorrommet, men finner den ikke. Hvor på venstresiden skal den sitte?
Godt nyttår! :)
Sikker på at det ikke er en 96 modell regget sent i 95? Da er i så fall OBDii kontakten i midtkonsollen under et deksel der.
Er også mulig jeg husker feil ang plassering av blinkeboksen. Sjekk også høyre side. Men skal ikkje være vanskelig å finne.
Hm.. Ser at den er registrert 31/10-95. Er det da en 96 mod? Vet du sånn nøyaktig hvor den evt skal sitte i midtkonsollen?
Hm.. Ser at den er registrert 31/10-95. Er det da en 96 mod? Vet du sånn nøyaktig hvor den evt skal sitte i midtkonsollen?
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/248.jpg
Har du obd2 leser ifra biltema så kommer du mest trolig ikke så langt med den selv om du har obd2 i bilen din.
Kontakten er obd2,men programvaren er ikke den mer standariserte som kom en del senere enn volvo 940 generelt.
Kjøp en obd2 ledning/plugg/kontakt ifra f.eks ebay og skaff en eldre "blinkeblink" leser ifra eldre 940 og bygg en feilkodeleser selv.
vangsfreaken
06/01/16, 21:40
OBDII på 940 er en vits, å du får ikke gjort en dritt med en vanlig leser :) men det ligger en guide her på forumet om hvordan du kan bygge din egen leser til disse bilene :)
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Jeg fant den i alle fall, som på bildet til MadAss. Takk :)
Ja ble ikke helt klok når jeg koblet til leseren. fant guiden til feilkodeleseren på forumet, skal prøve den. Artig å lage heimmekk!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.