PDA

Vis full versjon : start problemer på volvo 850tdi!



850turbodiesel
28/11/15, 13:40
Hei!
Jeg kjøpte meg en 850tdi for ett par måneder siden, bilen har alltid vert tungstartet i mitt eige, MEN nå i det siste har det nærmest vært umulig å få start på bilen..
du kan kjøre laaange turer med bilen, men når jeg parkerer bilen og lar bilen stå i 1time(++) så er den nesten umulig å få start på.
Jeg har gått over glødepluggene og gløde reelet, trur ikke det er her problemet sitter! Bilen kjinner helt til batteriet er tomt, det funker som regel å sette på starkabler da starter bilen som regel etter 10minutter til med kjinning, meget tungvint i lengden altså! er det mulig att det er noe galt med innsprøytningen av diesel? evnt diesel filter?
Er det noen smartinger her som har noen ide på hva som kan være galt med bilen min?

Svirre
28/11/15, 13:45
Lenge siden det har blitt byttet pumpereim på denne? Eller ble pumpa justert og timet riktig opp når den ble byttet? Hvis ikke får du slike problemer uansett hvor bra glødeplugger og dyser du har.

850turbodiesel
28/11/15, 15:15
vet ikke om det har vært byttet pumpereim på den noen gang..
så det kan være att bilen får for lite eller for mye diesel? att det er derfor den er så grusomt tungstartet?

Svirre
28/11/15, 15:16
Nei, det kommer av dårlig timing som nevnt over. Hvis sprutet kommer feil, vil den slite med å starte i kaldere omgivelser. Hvor holder du til?

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

850turbodiesel
28/11/15, 15:26
det har ingenting å si om det er kaldt eller varmt ute, den er like tungstartet uansett..kan ofte være værre å få start på når den først er varm..
holder til i Telemark.
er det den reimen som er på motsatt side av registereimen?

Svirre
28/11/15, 16:08
Da er den veldig dårlig innstilt. Hadde samme problem med min, og da var den 5 grader ute av posisjon.
Jeg ville oppsøkt et verksted/en som har god peiling på timing på disse motorene. Siden du har en 850, er også systemet for gammelt til at jeg kan sjekke med VIDA om hvor den er posisjonert.

Pumpereima er den som sitter på motsatt side av reg.reima. Hvis den er sliten, bør også stramme- og løpehjulet byttes.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

850turbodiesel
28/11/15, 16:52
det er den siste utgaven av 850(1996/97modell)
skal ta en sjekk på dette iløpet av kvelden

Svirre
28/11/15, 17:14
Fremdeles for tidlig for vida, desverre. Sjekk opp tilstanden, så tar vi det derifra.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!