PDA

Vis full versjon : Grom Audio BT3 - Lydproblemer Bluetooth



SirOlsen
23/11/15, 01:04
* * * SAKEN ER LØST * * *

Jeg har nylig anskaffet og installert Grom BT3 i min bil med HU-803 spiller. Har fått paret opp telefonen (en iPhone 6).

Problemet er bare at det er sinnsykt lav og skurrende lyd. Jeg tror jeg nå har prøvd alle kunstens regler og googles tips for å få det til å fungere.. Men jeg fatter ikke hva som er galt. Lister opp tingene jeg har prøvd uten hell.

Har et håp om at andre har dette og kan dele tips/erfaringer.


Ting prøvd:
- Unpaire og paire enhetene på ny.
- Skrudd opp volumet, hvor jeg har påsett at Grom enheten er valgt som lydutgang.
- Prøvd å ringe voicemail for å skru opp volumet maks med Grom BT3 som høytaler.
- Prøvd å resette telefonens innstillinger.
- Slått av "sound" settingen i Facebook appen, som mange har opplevd problem med.
- Har prøvd å resette Grom enheten (dog er bittelitt usikker på om jeg fikk det til - men fulgte leverandørens oppskrift).
- Sjekke et EQ andre lydbegrensede innstillinger i Musikk innstillingene på telefonen er avslått og ikke til hinder.

Like fordømt er det bare så vidt at lyden kommer ut av bilens høytalere, og det med alle volum på telefon og i bil på maks... Veldig ergerlig!

holter
23/11/15, 02:07
Har egentlig ingen erfaring med slikt utstyr - har du fulgt bruksanvisning skulle det jo virke - om det da fungerer på iphone 6 . Så at det ligger x antall videoer på youtube hvordan en monterer og feilsøkninger ,problemløsninger -men du har kanskje sett der alt ? ligger mye poster på forumet om det -men desverre er ikke folk like flinke til og fortelle om dem fant en løsning .

SirOlsen
23/11/15, 02:12
Jeg er ganske sikker på at oppkoblingen er korrekt. Var jo bare en kabel som passer ett sted + strøm og jording. Strøm har den fått, for jeg klarer å finne Grom enheten i Bluetooth lista. Problemet er bare at lyden er så lav at det kan rett og slett ikke brukes til noe.

Jeg mistenker at problemet ligger ett eller annet sted på iPhonen, da dette ser ut til å være Bluetooth relatert. Det finnes haugevis av poster rundt omkring vedrørende problemer med ekstremt lav lyd med Bluetooth enheter til iPhone. Men ingen av forslagene til løsning har fungert for meg så langt.

Tanken min med den listen var at den lett kunne oppdateres med andre ting jeg prøver - og selvfølgelig hva jeg får til å funke, dersom jeg får noe til å funke :)

holter
23/11/15, 02:27
Du har ingen mute knapp på stereo -ratt trykt inn da -merker en egentlig for da er det lav -ingen lyd i radio også . Om det er et tlf problem kan løsningen være om du kjenner noen med en iphone 4- 4s og prøve den , er ingen løsning og stille tlf tilbake til fabrikk innstillinger heller for da blir vel alt borte :) Jeg tror feilen er enkel -men det og finne den er ikke altid like enkelt men bruker og løse seg . så av video at en måtte velge aux o.s.v i displayet på stereo men det har du sikkert gjort ?

SirOlsen
23/11/15, 02:28
Hehe, ja slike løsninger er ofte svært simple - men ikke alltid det letteste å tenke seg frem til før noen "knekker koden" ;)

Har ingen muteknapp på HU803 spilleren, så vidt jeg vet. Men både radio og CD funker perfekt. Men ja, det kan være en ide å teste med andre telefoner og. Fins heller ikke noe AUX innstilling. HU803 har verken Bluetooth, AUX,' eller USB. Derfor jeg kjøpte Grom, slik at jeg kunne streame musikk via Bluetooth :)

SirOlsen
24/11/15, 18:12
Du verden... jeg fikk det til... å herregud så fordømt teit enkelt det var...

Etter dialog med Grom Audio gjengen, fikk jeg tilsendt ny firmware. La inn på nytt.. funket ikke. Så fikk jeg tips av dem om å legge inn en helt annen firmware for å kødde opp Gromen (tok BMW i mitt tilfelle) og la inn den nye til Volvo igjen etterpå. Fortsatt samme problem...

Grinete og sure som jeg ble, fikk jeg et infall av å trykke i vilden sky på knappene på min kjære HU803... Så kom jeg borti de 3 kanalknappene (se bildet), og vips... den til høyre og den til venstre gjorde susen (den i midten, 2-kanal er fortsatt lav). Å herregud så glad jeg ble... strømmer musikk fra iPhonen min til den store gullmedalje nå.. :-) HURRA!


5305

Men, har et nytt problem med Gromen, men den er høytaler relatert, så jeg bør kanskje lage en tråd på det?
Saken er den at det bare er centerhøytaleren som fungerer nå.. det gjelder på alle ting, som radio, cd, grom etc. Irriterende, for det var jo deilig surround og lyd i alle høytalerne mine før jeg installerte Grom..
Noen som har en ide hva dette kan skyldes, og evt. løsning? Skal jeg lage en ny tråd på det kanskje, eller holder det her tro?

holter
24/11/15, 19:10
Ok :) men om du prøver og legge inn den firmware som var med og som du la inn først før du fikk ny kanskje det virker da -riste litt i ledninger kan også hjelpe , hammer er det best og ikke ha i nærheten :) Tenkte da mest på at du fant en løsning så senter høytaleren ga lyd fra seg samtidig som du har byttet fra opprinelig firmware du startet med . Tror egentlig du er ganske nærme løsningen nå siden det er lyd men kun få steder :)

SirOlsen
25/11/15, 00:44
Haha, jeg fikk jaggu meg løst høytaler problematikken og nå! :)
Men der ble jeg lurt litt av monteringsinstruksjonene + videoene. :)

Var en kabel som jeg ikke trodde skulle brukes til noe, som skulle inn igjen. Vips, ble det grom surroundlyd på alt igjen. :) Tilfeldig at produktet heter "Grom"? :D haha

holter
25/11/15, 01:10
Mangler bare vida nå så kan du starte volvo verksted :) Feilene er som regel enkle bare en finner dem :)

SirOlsen
25/11/15, 01:13
Haha, jeg har faktisk klargjort mac'en min for vida nå, og jeg har en 7-8 stykker jeg følger med til salgs på eBay :)
Tenkte bare jeg skulle få ferdig de siste 4 julegavene nå og se hvor mye som står igjen på konto etter det, før jeg evt. bestiller nå :)

Ja, det har du helt rett i. Det litt ergelige her, var jo at feilene var jo så ufattelig simple i utgangspunktet... Ja, faktisk så simple at de ble vanskelig å tenke seg til ;)

holter
25/11/15, 01:24
Hva windows har du da tenkt og kjøre mac en på da ? ville egentlig ikke brukt en pc som er i bruk til andre ting for vida , regner ikke med at du har fått inst programvaren til vida enda . prisen ligger på rundt 800-900 på nett ,pluss da frakt og moms .

SirOlsen
25/11/15, 02:13
Virtuell Win7 på Mac'en.

Men når kronasjene tilsier det, så er det ikke uaktuelt å skaffe en enkel liten rakle-PC kun til VIDA formål. Men ikke første prioritet nå. Men nå er det jo for så vidt ikke noe problem å installere programvaren på en PC i etterkant da. Førstepri blir å få tak i kabelen + programvaren. Så får løsningen med Mac fungere inntil pengene strekker til til PC kan anskaffes ;)