PDA

Vis full versjon : Volvo V70 ødelagt hjerne?



Thatd5
22/11/15, 11:08
Har en volvo v70 d5 03mod som jeg tenkte å koble ledbar på taket på. Det gikk ikke som det skulle og nå virker ikke bilen :(Gjorde som på tidligere eldre biler og lokaliserte strømen til fjernlyset. Koblet meg på, med en 2 meter ledning gjennom torpedoveggen for å koble opp ett nytt relé inni bilen(bruke som styrestrøm). Tok på tenningen for å måle på ledningen med og uten dimmebryteren inne, for å se at jeg hadde koblet riktig.

Da kom det opp feilkode i displayet. “Bremsfel stanna snarest”, kupelyset varierte i styrke ,kjørelyset blinket variert, CD-spiller gikk av/på hele tiden og bilen startet ikke(Bare masse klikkelyder fra reléer). Tenkte jeg hadde koblet meg på feil ledningen så tok vekk ledningen jeg skjøtet på. Koblet fra batteriet i 20 minutter og sjekket alle sikringene(tror jeg. 1 plass under panseret og 1 plass i dashbordet). Samme symptomene og feilene enda. Har ikke peling på hvor jeg skal begynne. Har et bilteme feilkodeapparat, men det ser jo ingenting.. Noen som kan hjelpe meg ut av denne? Tips?Lignende erfaringer? Takknemlig for all hjelp!

Christian
22/11/15, 11:20
Første som slår meg er at du rett å slett er tom for strøm, har du prøvd med startkabler?

Thatd5
22/11/15, 11:26
Nei har ikke det, skal ut å gjøre det etterpå. Kan jo håpe det er så enkelt!

Christian
22/11/15, 11:34
Tenning på lenge, eller av og på mye i denne kulda trekker mye strøm, og kan tappe et batteri ganske fort.

Thatd5
22/11/15, 16:36
Sviver nå ;) Var bare startkabler som skulle til ja. Tenkte ikke tanken. Målte 13volt på batteriet. Da var det alt som skulle til for at elektronikken begynte å surre.
Takk for hjelpa!

Har et spm til som du kanskje kan svare på: Står "SRS airbag serv. snarast" etter at jeg fjernet telefon-tastatur modulen fra dashbordet. Hva kan det være?

holter
22/11/15, 17:06
Dette er en vanlig feil på den årsutgaven du har -men prøv og sette tlf tastatur modulen tilbake igjen og slett feilkoder etterpå -blir det ikke borte må du mest sansynlig sende inn instustrumentpannelet for og få fikset det -tunheim auto er da rette stedet .

Christian
22/11/15, 17:24
Sviver nå ;) Var bare startkabler som skulle til ja. Tenkte ikke tanken. Målte 13volt på batteriet. Da var det alt som skulle til for at elektronikken begynte å surre.
Takk for hjelpa!

Har et spm til som du kanskje kan svare på: Står "SRS airbag serv. snarast" etter at jeg fjernet telefon-tastatur modulen fra dashbordet. Hva kan det være?

Uansett hva du gjør omtrent så settes det feil på srs. Feilkoden er det bare å slette, skal ikke komme tilbake igjen med mindre det er noe galt.


Flott at du fikk igang bilen igjen!

Thatd5
22/11/15, 22:19
Biltema apparatet får ikke opp koden engang. Vurderer å kjøpe vida dice. Hvor bør jeg handle? Noen erfaringer med ebay, aliexpress o.l. kina utgaver til under 100 dollar?

holter
22/11/15, 23:34
Kjøp av en som får gode tilbakemeldinger på ebay - eller på finn om du finner en til ok pris :) om du hadde fått slettet koder så er det ikke usansynlig dem hadde forblitt borte uten noe rep - fungerer vel ok nye til biltema sies det på forumet men i lengden er vida absolutt og anbefale .

Thatd5
23/11/15, 16:27
Takk for svar! Skal kikke litt rundt på nett


Sent from my iPad using Tapatalk