PDA

Vis full versjon : Grom Audio - kabel løs



SirOlsen
21/11/15, 16:14
Hei

Jeg fikk endelig tilsendt Grom Audio BT3 boksen min i går og skulle installere den nå. Så oppdager jeg en kabel som er løs i det jeg antar er Bluetooth greia. Har sendt Mail til selger (carputershop), men får vel ikke svar før tidligst til uken.

Men ut i fra bilder vedlagt, er det noen som har en ide på hvordan jeg evt. midlertidig kan løse problemet med den løse gule kabelen som skal være festet til kretskortet her?
(Se bildene). Skulle vel vært loddet fast, men det verken kan jeg, eller har utstyr til. Kan noe elektrikertape eller liknende være en ok midlertidig løsning, kanskje?

Mvh Meg


http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/501.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/502.jpg

holter
21/11/15, 16:42
Du har da fått skrudd ut stereo så du klarer helt fint og lodde fast ledningen :) Kjøp deg en loddebolt og loddetinn ,varm opp enden av ledningen og legg på litt ekstra tinn , putt den ditt den skal være når den er varm. Fungerer som regel dårlig og teipe fast ledninger til kretskort . Loddebolt får du for en billig penge på claes olson -biltema . Klart du klarer dette , finnes ikke problemer bare løsninger og lærer ingenting om en ikke prøver :) http://www.biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/Loddeverktoy/Loddepenn-2000021080/

SirOlsen
21/11/15, 17:41
Hehe, vel, hvor får man kjøpt loddebolt og loddetinn?.. Biltema? Er slike ting dyrt?

Nå viser det seg at det ikke var et kretskort, men et slags kretskort til sikringsboksen til Grom enheten. Jeg får sjekke på Biltema på mandag :)

SirOlsen
21/11/15, 17:42
Så du oppdaterte posten din nå! Ja, kanskje er en god ide! Jeg prøver! :)

holter
21/11/15, 17:48
gir ikke kontoen noe stort sjokk ,husk og kjøp loddetinn samtidig -sist jeg kjøpte en rull kostet den 20 kr -men er omtrent 20 år siden også :)

SirOlsen
21/11/15, 18:22
Fordømt at man skulle få dette innfallet 15 minutt før de sjappene som kunne ha slik stengte.. Og da rakk man jo selvsagt ikke å skaffe det [emoji35]

holter
21/11/15, 20:55
Kommer en mandag med nye muligheter , er ikke slikt dem selger på matbutikker heller -langt mindre bensinstasjoner -det var før i tiden dem hadde mer en pølser og burgere :)

SirOlsen
21/11/15, 20:56
Hehe, ser ut til at jeg får låne en på verkstedet til stefaren min i morgen ;)

holter
21/11/15, 21:01
Da ordner det seg :)

SirOlsen
21/11/15, 21:03
Jeg håper bare jeg får det til! Har noen spillelister som bare skriker etter å få spille seg i anlegget på volvoen! :)

Bare en ting jeg synes er litt pussig... Når jeg satte inn grom'en, så tok jeg ut CD-veksler ledningen, og koplet tilsvarende ledning fra Grom inn i den. Den står slik ennå. Men CD veksleren funker jo ennå...

holter
21/11/15, 21:16
Sikker på at det var den ledningen du tok ut da ? egentlig har jeg null peiling på grom audio -har aldri montert noe slik , har usb -aux koblinger orginalt fra fabrikk i min - men skal vel være sånn ganske enkelt og montere bare du får loddet ledningen -kanskje greit og ta av batteripoler før en kobler for mye :)

SirOlsen
21/11/15, 21:20
Jeg sjekket mange ganger, så det skal være riktig, altså... Men mest sannsynlig er det pga grom boksen ikke får strøm pga denne defekte ledningen som var nevnt i utgangspunktet her, som gjør at den ikke overstyrer systemet.
Det er ingen andre inn-/utganger å kople den i.. Har fulgt video og manual til punkt og prikke. Var veldig enkelt... Men blir jo krøll når strømledning ut fra sikringsboksen er revet ut av kretskortet og ikke for kontakt :)

holter
21/11/15, 21:47
Skal du lodde den fast i print er det greit med en tynn spiss loddebolt -men kan jo være det han har. Har du fulgt bruksanvisning går det nok bra - hender desverre at ting ikke er like solid laget , er ulempen med ting en kjøper på nett at det tar litt tid og få byttet til nytt .

SirOlsen
23/11/15, 00:55
Jaggu meg loddet man, og det funket! :)

Meeeen... Jeg har skikkelig problemer med lyden... Tror jeg lager en ny tråd på akkurat det..

holter
23/11/15, 01:15
Se der - får til det meste bare en prøver :)