PDA

Vis full versjon : Plassering av forsterker i 945 ?



Runar
18/11/15, 21:40
Har satt i 6.5" høytalere framme i min 945, og tenkte å sette inn nye 5.25" bak snart.
For å avlaste Pioneer DAB spilleren min så tenkte jeg å sette inn en 4x60W RMS forsterker
som jeg har liggende, men finner ikke noen bra plass og koble den opp.

Men hvor kan man plasssere en slik forsterker? (utenom i reservehjulsbaljen/luka)
Forsterkeren er vel ca 35x20x6cm

Et spørsmål til, fra forsterker, trekker man nye ledninger til høytalerne, eller kobler
man seg på det som finnes fra før?

Taz
19/11/15, 00:07
Trekk nye kabler. [emoji4]

Emmet B20
19/11/15, 21:40
Forsterkere kan plasseres hvor som helst og stort sett i alle himmelretninger så lenge de får nok luft til kjøling. Reservehjulsbrønnen er et dårlig sted å ha den, av flere grunner. Blir forsterkeren for varm så skal den slå seg av.
Hvis du skrur den i bakseteryggen og lager en beskyttelse (feks gitterkasse) så kan du fortsatt laste i bagasjerommet som normalt, også med nedfelt seterygg. Det funker også på bagasjeromsveggen. Ellers er det ingenting i veien for å montere den i fotbrønnen oppunder haskerommet eller under forsetet om det er plass nok. Det du uansett må passe på er at ingenting skal kunne rive av eller skade strømledningene, f.eks ved spark eller lastforskyvning.
Under setene kan også vann bli et problem (kjent sak for moderne Saab-folk).

Strekk nye høyttalerkabler.

turb00le
20/11/15, 09:39
Begrensa hvor mye varme en 5x60w forsterker genererer da, i hvertfall når den driver små elementer.
Jeg har en c70 forsterker som ligger og slenger i rommet over reservehjulet, aldri vært noe problem...
Alternativt så kan du vel sette den under passasjersetet kanskje, men det blir veldig mye styr for lite.

Skårholen
04/02/16, 15:50
Du har ikke et bilde på 6.5'' høyttalerne montert? Vurderer det til min 940 nå, men har hørt de ikke passer uten å kappe.

vangsfreaken
04/02/16, 19:26
Du har ikke et bilde på 6.5'' høyttalerne montert? Vurderer det til min 940 nå, men har hørt de ikke passer uten å kappe.
Du burde bekymre deg mer for dekselet... Det kan du drite i med 6.5"[emoji14]også må du være sikker på at de ikke treffer selve døra da... Jeg har ett komponentsett fra Pioneer som går akkurat, kan sikkert sjekke måla på dem om du er interessert[emoji14]

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Skårholen
04/02/16, 21:20
Kan du ikke ta et bilde da Thomas? Hans Ola hadde fått på plass dekslet mener jeg med 6.5'' faktisk, men vi får se :)

Taz
05/02/16, 01:08
6,5" passer ikkje i originale fester.. Har voldtatt dørtrekkene i min for å få plass til 6,5".. 5,25" kan passe i de originale festene, med deksel, alt etter type

vangsfreaken
05/02/16, 09:02
6,5" passer ikkje i originale fester.. Har voldtatt dørtrekkene i min for å få plass til 6,5".. 5,25" kan passe i de originale festene, med deksel, alt etter type
Foran i 940'n min er det faktisk 6" originalt, så 5.25" blir jo litt merkelig... Mener det er noen forskjeller på 7/900-serie der. Om jeg ikke husker feil måtte jeg faktisk bare lage 2 skruehull til :)

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

vangsfreaken
05/02/16, 09:03
Kan du ikke ta et bilde da Thomas? Hans Ola hadde fått på plass dekslet mener jeg med 6.5'' faktisk, men vi får se :)
Kan ordne et bilde når jeg skal bytte dørtrekk i helga ;)
Ja, mulig det går om man finpusser dekselet litt på innsiden... Tror ikke det er mye som skal til[emoji14]

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk