PDA

Vis full versjon : Digital hastighets visning i kjøre comp.



XXX70
15/11/15, 21:40
Leser i inst.boka at dette er tilgjengelig i enkelte land. Er det mulig å få kodet dette inn. Gjelder en MY11 XC70 D3

orfaman68
15/11/15, 22:42
Høres spennende ut. Signal burde jo ligge der. Følger :)

orfaman68
18/11/15, 22:02
Ingen som vet noe ??

THolandsli
19/11/15, 19:27
Vil tro det bare er å få det aktivert evt lastet inn SW. Mener dette er standard på det amerikanske markedet.

kospaang
19/11/15, 23:42
Beklager om jeg låne tråden litt ... men det er en tanke jeg har vedr. display, for så vidt litt i samme gate

I midtkonsollen/skjerm på nyere Volvo'er har en skjermbilde for radio, systeminnstillinger, media, forbruksgrafikk osv. og kan velge/veksle hva en ser på.
Men en har ikke noen indikatorer på ladespenning(V) , strømforbruk(A) , kjølevannstemperatur o.l. på noe display.

- Er det ikke underlig at ingen på Volvo har tenkt tanken, og programmert, et elegant elektronisk konsoll for visning av nevnte attributter pluss mye annet spennende som allerede ligger tilgjengelig på data.
- En kunne t.o.m. hatt en 'analog' og en 'digital look' og spennendde/nyttig informasjon rett i konsollen...

Dette virker som såpass 'lavt hengende frukt' - at det er rart det ikke bare er gjennomført...

Kommer vel kanskje mer skjermbilder i nye XC90 skjermformatet - men det kunne jo lett vært mye mer i de 'gamle skjermene'...

mvh/

Morgis
20/11/15, 08:40
alle disse paramterene ligger der forsåvidt allerede, men ikke for brukeren.
Hvorfor volvo velger å skjule slike ting er merkelig.
Men slik er volvo blitt i dag. Lukket, strippet og låst med svært lite fleksibilitet for brukeren.

Lexaron
20/11/15, 12:36
Jeg har en app på epplefonen som bruker alle disse paprameterne, slik at jeg kan sette opp ulike dashboards for hva jeg vil vise.

kospaang
20/11/15, 12:53
Det krever vel mer hardware en eplofon, eller en androide ... ? Men, som sagt - et lite stykke software for Volvo sine programmerere... Men en synlig god funksjonalitet for oss bilførere.

Når de selv mener at de besitter så stor fantasi og dyktighet innen design og funksjonalitet - så er det enten en (ukjent) god grunn til at denne muligheten ikke er utnyttet. Eller så er det en programmeringsavdeling uten fantasi - eller kapasitet.

Men for all del, en eplofon-skjerm og litt dobbelsidig 3M tape - så får vi dashboard som en moderne Mercedes :rolleyes:

orfaman68
20/11/15, 20:30
Det som er så rart er jo at dette ikke trengs mer enn en OBDII greie og svipp så ser man vanntemp, ampere osv.
Hvorfor dette ikke er tilgjenglig til føreren er vel bare Volvo som veit.
Jeg savner hvertfall vanntemp fordi jeg er vant til denne info. Finnes sikkert en grunn for hvorfor man nå får denne informasjon igjen i nye modellen...

kospaang
20/11/15, 20:48
Finnes sikkert en grunn for hvorfor man nå får denne informasjon igjen i nye modellen...
Ja, men den får en vel aldri vite...

kospaang
21/11/15, 03:18
Når de selv mener at de besitter så stor fantasi og dyktighet innen design og funksjonalitet - så er det enten en (ukjent) god grunn til at denne muligheten ikke er utnyttet. Eller så er det en programmeringsavdeling uten fantasi - eller kapasitet.
Når det er sagt...
Som innehaver av en XC70 MY12 - så måtte jeg faktisk selv vite om (herfra), og be om, den oppgraderingen med skjermbilde som viser forbruksgrafer. Det kostet extra NOK.

So much for Service 2.o - og den reklamen

Morgis
29/11/15, 19:23
Er dette tilgjengelig på -2011 også? Har du SW nummeret på denne oppgraderingen?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

kospaang
29/11/15, 19:35
Tror det var denne... http://www.volvopartswarehouse.com/p/Volvo__XC70/ICM-upgrade/42902041/30775614.html

orfaman68
30/11/15, 13:02
Hva er det som inneholder software ?
Er det kun hastighet eller også vanntemperatur og kanskje spenning ?
Vet jo ikke om denne oppgradering er også mulig for -08 modell, men hadde likevel vært veldig interessant å høre hvilke funksjoner du får :)

kospaang
30/11/15, 21:45
Om spørsmålet gjelder mitt innspill, så må du nok lese en gang til. Det gjelder hverken hastighet, vanntemperatur eller spenning. Dessverre.

ref.: "skjermbilde som viser forbruksgrafer"

eller, med andre ord: "My Car > Turhistorikk" = Stolpediagram med drivstoff-forbruket pr.km eller mil
ref. f.eks her: http://forum.vccn.no/showthread.php?45965-Noen-som-har-oppgrader-til-Sensus-V3-Fikser-det-ipod-problemet&highlight=forbrukshistorikk

orfaman68
30/11/15, 22:49
Ok, da leste jeg feil...