PDA

Vis full versjon : V70 2.4 stv. 2003 automat - Sliter med å gire opp...



NKS
14/11/15, 19:05
Hei!

Min gamle traver - V70 2.4 D5 164Hk 2003 mod stv. automat - har problemer med automaten og girer ikke opp. Merkes
spesielt godt i oppoverbakker når bilen er kald. Kan dra helt opp i fullt pådrag uten at den girer over andre gir,
selv i slake bakker.

Noen som har vært borti dette? Hva bør jeg gjøre? Hjelper det å bytte gearolje / flushe gearkassa? Hva koster
i så tilfelle dette sånn omtrent?

Mvh,

Nils
Skedsmokorset

holter
14/11/15, 19:51
Når motor er kald så er også oljen i kassa kald- så henger litt sammen . Nesten ikke noe annet og gjøre en og prøve en flush og kan hjelpe det , skifte kasse er vel knapt noe alternativ på den bilen -da er vel avlivning bedre :) Jeg flushet på mekonomen sverige -betalte 3500 , mekonomen på skjetten tar 5500 -bilia skulle ha mye mer , vet noen som skiftet hos elektrodiesel på kjeller - men vet ikke om dem har flush utstyr . Neste er og gjøre det selv - er greit og ta tapp fyll metoden på din som har peilepinne og selv med biltema sin olje vil det knapt bli dårligere når den er slik . Tappe av olje - fylle på samme mengde -kjøre igjenom girene -så tappe igjen til den om ikke annet ser bedre ut :) Men hvordan ser oljen ut da når du peiler ? regner da med at du har gjort det og at det er nok olje på kassa .

Nilsebu
14/11/15, 21:26
Men hvordan ser oljen ut da når du peiler ? regner da med at du har gjort det og at det er nok olje på kassa .
Bruk gjennomsiktig slange fra oljeretur til spilldunk. Du klarer å se forskjellen på gammel olje, og ny fin rød olje.

gaute.ga
16/11/15, 16:27
Hei har flushet kasse selv på mekonomen og bra resultat. Gammel olje ut og ny inn mens bilen går på tomgang. Det er bilen som pumper. Gikk med 14 liter olje 7.5 I kassa.olje var svart og skiftet farge på siste liter til nesten rødt som den som gikk inn.

Sent fra min SM-A500FU via Tapatalk

NKS
16/11/15, 18:36
Blir nok flushing på meg og... Sjekker med Mekonomen og ATS på Fetsund tenker jeg.

NKS
23/11/15, 20:35
Flusha på ATS Fetsund. Olja var helt svart og overmoden for utskifting...

5000,- raske. God service og hyggelige folk. Krysser fingra!! :)

holter
23/11/15, 20:37
Kan garantere deg at alternativet om kassa havarerte hadde vært veldig mye verre -så girer den fint nå var det en god pris :)

NKS
23/11/15, 20:40
Haha, ja får se det på den måten. Kassa kjentes veldig fin ut på veien hjem så jeg er optimist!

holter
23/11/15, 21:06
Tror helt sikkert det vil fungere i lengden også - så da er det bare og kjøre 60 tkm til neste skift -får dele det på antall km så høres det ikke så dyrt ut :)