Vis full versjon : Spm ang b21et motor
Volvo360tic
14/11/15, 13:18
Hei. Kjøpte meg akkurat en komplett eldre b21 et motor. Noen som har noe info om disse her? Er vell k jetronic system på denne. Ser bensinrøra og det meste er gennerelt rustet/korodert. Er denne inspruten noe og satse på eller burde jeg gå for datasprut med en gang? Tengte og bruke den i 242 vinterbilen..
Hvis dette er rustne greier som ikke har vært brukt på lenge,så er det nok ingen tvil om at et elektronisk styrt system er å foretrekke.
Volvo360tic
14/11/15, 19:09
Okey
Ser du bor langt borte, men kan anbefale DreEcu. Grei pris og god kjørbarhet og mapbarhet, min går på tomgang selv nå det er under frysepunktet men lavt.
min går på tomgang selv nå det er under frysepunktet men lavt.
Trenger ikke dreecu for å få bilen til å gå på tomgang når det er minusgrader. Det klarer man med lh2.4 også :P
Ja tomgang er vel eneste gangen lh2.4 klarer og holde rolig å ren så gort du gjør en endring.
Er det budsjettbygge kan man jo konvertere til lh2,4 på b21et også og sett i forhold til kostnad er det jo en kjempeoppgradering.
Ikke omptimalt,men så slipper en jo k-jetn også.
Joda man kan jo gjøre det. B21ET har vel lavkomp typ 7.5:1, så skal vel kunne lade mye med 95 før det blir krøll.
Volvo360tic
16/11/15, 15:36
Jeg har. Maxx ecu-garrett gt3582r-1000cc dyser og e98 fuel liggende. Men er det noe vits i og hive det på :) ? Usikker på komp og holdbarhet. Blir uansett bare en motor til vinterbilen.
Jeg kjører 2bar ladetrykk og ~20 grader fortenning på fullt øs med 98oktan på min b21et, så du kommer nok langt på 95oktan også :)
Har du sprut liggende så er det jo bare å bruke det?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.