PDA

Vis full versjon : Ledningsnett t5 rwd



aoo97
10/11/15, 21:36
Holder på å bygge om 745en til t5 ifra en 95 850. Jeg lurte på om noen her inne har noen guide eller kan si meg hva jeg trenger ifra ledningsnettet fra 850.
Takker for svar på forhånd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

turb00le
11/11/15, 10:35
Kontakta som sitter på ECU er todelt.
Den ene delen er motornettet, det trenger du i sin helhet.
Den andre delen går inn mot bilen for bla 12v, jord, bensinpumpe osv. Den tar du å klipper av en passelig stump av så du kan skjøte deg inn på den.
Få så taki ett koblingsskjema for motronic 4.3 og skjema for bilen du skal ha det inn i. Merk ledningsstumpene på kontaktstykket fra 850 med hva de er til.

Mulig du må forlenge ledningene på motornettet, det spørs hvor du velger å plassere ECU'en. På 850 sitter den vel i ei kasse i motorrommet.

Hvis 745'n har hatt elektrisk innsprut (f.eks lh2.4 eller lh 2.2) fra før så merker du bare ledningene i ECU kontakta med hva de er til og skjøter dette sammen.

Bruk i allefall god tid på skjemaer, blir fort litt håpløst å finne ut av hvis du bare klipper i filler hele skjiten og "tar det derfra".

aoo97
11/11/15, 16:21
Merker alle de jeg trenger fra ecu delen inn i bilen, klipper de og lodder de inn på samme ende i nettet i 740in da?


Sent from my iPhone using Tapatalk

turb00le
11/11/15, 16:58
Jepp. Du får vurdere lodding kontra presshylser. Jeg foretrekker presshylser med krympestrømpe.

Sent fra min Xperia V via Tapatalk

aoo97
11/11/15, 17:15
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/250.jpg
Her har jeg de kontaktene ifra del 2 av ledningsnettet. Finner opp skema o klippe de her da?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Terje1
12/11/15, 22:12
Sånn rent teoretisk er det vel kun andre halvdel av kontakten til hjernen inklusive en passelig lengde ledninger man trenger.
Kommer an på hvordan man gjør det selvsagt men det blir en del "klipp og lim" uansett.
Det er vel et par motor-relaterte kontakter som sitter på venstre side i motorrommet også.
Til coil og magnetventil eller noe slik tro?

På ledningsnettet jeg har liggende løst og ferdig rensket/koblet er det beholdt et rele' eller to som mest trolig sitter i den boksen rett ved der du har tatt bilde.
Så før bilen går på dynga er det selvfølgelig greit å renske ut såpass mye at en er på den sikre siden.