PDA

Vis full versjon : XC70 II med bensinmotor, umulig å få tak i?



Heinason
10/11/15, 17:47
Pr. nå ligger det ingen XC70 med bensinmotor på finn. Finner et fåtall i Tyskland, men importen er jo relativt dyr. Har en forkjærlighet for bensin slik jeg nå har på min 01 XC70, men kan for så vidt velge diesel på neste.
Sprøsmålene er;
1: T6 - hvor mye forbruk snakker vi her? Jeg kjører en god del i Oslo (innenfor Ring3), flytter ut fra Oslo til våren/sommeren og får da 2 mil reisevei fra garasjen hjemme til garasjen på jobb. I dag ligger snittforbruket på 1-1,2 l/mil og det er egentlig helt greit for meg (95% av kjøringen er innenfor Oslo).
2: 3.2 bensin - er denne veldig slapp kontra T6? Og hvordan er den i forhold til diesel? Tenker da for eksempel på D5 205hk
3: Hvis jeg går for diesel - hvor mye chipping tåler disse? Lettere å oppdrive en med for eksempel. 163 el. 185hk-versjon, men er dette røfflig samme motor hele veien opp til 205/215hk?
Ingen umiddelbare planer om bilbytte, min nåværende rundet nettopp 200.000km med glans, men skal få nytt gasspjeld til jul.

holter
10/11/15, 18:14
Det finnes en god del i sverige . Men hvor gunstig det er med alle statens avgifter er noe annet. Sikkert solgt noen få i norge også med 3.2 -t6 men kan ta tid og finne en for salg . D5 med 185 flytter seg mer en nok - kjører mye i oslo / akershus siden jeg bor her ,problemet med diesel er mer alle køene en står i hver dag med soting av motor . Så ingenting er umulig og få kjøpt -mer snakk om hva en vil betale eller hvor lenge en vil vente . Med kun 200 tkm så har du bil mange år til og dukker nok opp en innen 10 år :)

Heinason
10/11/15, 18:41
Hvilket forbruk ligger du på holter? Kjører alltid utenom rush, så soting og den slags problemer med partikkelfilter osv. er jeg ikke så bekymret for. Tenkte å teste litt div. med diesel som er til salgs i området. Noen som vet hvor jeg finner tekniske data/prestanda på de ulike motorene? Broom virker ikke helt oppdatert.

holter
10/11/15, 19:13
Målt den til 0,65 på langkjøring -lørenskog / svinesund . Vil tippe et snitt på 0.8 . Har kjørt 500 mil siden jeg kjøpte og enda ikke fått opp meld om partikkelfilter rensk starter så kanskje d5 ikke er så utsatt om en har en del småkjøring -men bilen går noen turer på E6 hver uke så hjelper sikkert det også -pluss tunap 984 . Ligger en del tester -data på nett , jeg så mye på sider i sverige før jeg kjøpte . Har vært veldig fornøyd med min og syns nok det er en betydelig bedre bil og kjøre en v70 -xc70 .

orfaman68
10/11/15, 21:44
Snittforbruk på min D5 ligger på 0,85. Nå med parkeringsvarmern på hver morgen 0,88. Mye blandet kjøring inkl rush og motorvei. På lengre turer har jeg vært nede på 0,72.
Har ikke navnet men jeg bruker annenhver måned egr-rens som helles rett i tanken. Hadde mye sot i egr ventilen men etter jeg begynte med egr-rens ikke mer noe sot i det hele tatt. Føler faktisk at motorn går litt smidiger.

Per Turbo
11/11/15, 01:33
Flere som sier T6 er sprekere og bedre enn 3,2.

Dessverre er det alt for lite av disse på markedet da folk er helt hekta på Nox [emoji85]

Har hatt mine V70'er helt nede i 0,72 på mila (2,0T med BSR chip) ellers gjerne rundt literen på pendler og bykjøring. Men er verdt det i mine øyne.



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Heinason
11/11/15, 09:50
T6 har turbo, mens 3.2 ikke har, stemmer det? 300hk ser jo langt bedre ut på papiret enn 240hk også... Noen som har link/info om tekniske data? D5 har vel rimelig greit med dreiemoment så er kanskje ikke sååå stor forskjell? Blir jo en del å spare i mnd på drivstoff, både i forbruk og pris pr liter, men antagelig også forsikring?

volvoRsport
11/11/15, 11:22
T6 har turbo, mens 3.2 ikke har, stemmer det? 300hk ser jo langt bedre ut på papiret enn 240hk også... Noen som har link/info om tekniske data? D5 har vel rimelig greit med dreiemoment så er kanskje ikke sååå stor forskjell? Blir jo en del å spare i mnd på drivstoff, både i forbruk og pris pr liter, men antagelig også forsikring?

T6 har twin turbo, 286hk fra '08-'10, mens '11-> har 304hk.
3.2 er sugemotor.

holter
11/11/15, 14:41
http://www.auto-data.net/no/?f=showSubModel&modeli_id=933 Står data på noen årsmoddeler her .

Heinason
11/11/15, 15:14
Var på Bilia Ski i dag for å prøve en XC70 der, med diesel 163hk, men ingen der var interessert i å selge bil så etter 20min gadd jeg ikke å vente mer og dro videre. Intrykket av Bilia fortsatt uforandret altså... Får se hva som dukker opp på markedet av D5 og 3.2/T6

holter
11/11/15, 15:41
Den eneste bilia forhandleren i distriktet jeg syns er ok er bilia jessheim - skulle prøve en bil på bilia lillestrøm men kravet var omtrent at en måtte levere selvangivelse og møte opp i dress :)