PDA

Vis full versjon : hvordan bytte til EL- vifte på en 95 mod 945 ?



Stian H
09/11/15, 20:57
Hei
Jeg har tenkt å bytte ut termovifta til el vifte men. Hvordan gjør jeg det ?

takker for svar :D

vangsfreaken
12/11/15, 21:55
Slenger meg på, hadde vært kjekt å vite :) hadde vært kjekt å vite åssen de er koblet originalt, så man kan gjøre det litt mer ordentlig enn å bare koble den på en bryter for å kjøre det manuelt.

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Terje1
12/11/15, 22:03
Det er styreboksen til motorn(den med blikk utenpå) som styrer releet.
Om jeg ikke husker helt feil er det pinne 10 og 11 og logisk nok er det en ledning for hver hastighet.(jord)
Tror ikke alle har ledninger på disse pinnene slik at man må evt "operere" kontakten og sette dit ledninger.

Tviler på at alle lh2,4 styreenheter har denne viftefunksjonen,men skal ikke si det sikkert.

Skårholen
13/11/15, 17:37
På turbobil så passer ikke vifta fra bil med aircondition hvertfall. For på bil med aircondition sitter intercooleren under frontplata og ikke samme feste som radiatoren slik som på bil uten aircondition. Det blir ikke plass til vifta desverre.

skjarlie
13/11/15, 20:55
monterte elvifte frå 850 på min 740 med 95 940 elnett. Då låg det ein kontakt i motorrom med ledningar frå hjerna som skal styre vifta. 12V må leggast opp frå sikringsboks.
Elvifta passa inn i dekselet til slurevifta, borra hol og skrudde den fast. går akkuratt klar vasspumpa, må kappe skruane som held slurevifta.