PDA

Vis full versjon : Ombygging til 2014 model instrument



orfaman68
08/11/15, 19:59
Har stilt samme spørsmål før, men lure igjen på det:

Er det mulig å få det til at det nye instrument ( vet ikke om det er bare digital eller led ) virker i en 2008 - 2013 model ?

Ønsker meg da aktuelle svar- vet at noen har prøvd dette i Sverige, men fikk det ikke til.

Tusen takk for svar :)

Stig-Arne
08/11/15, 22:16
Det tror jeg du bare skal glemme.
Alt informasjon til dagens display går jo via datalenker, noe som da krever støtte i programvare for at ting skal fungere.
Og om ikke Volvo leverer ut den programvaren som skal til, så går det heller ikke. Kanskje enkelte funksjoner vil fungere, men langt ifra alt.

Kenut88
08/11/15, 22:21
Har undersøkt dette med teknisk support for Volvo, å fått til svar at dette ikke er mulig.

orfaman68
09/11/15, 10:32
Var det jeg faktisk også tenkte...
Men det er jo lov å spørre :)
Takk for svaret

Daniel V
09/11/15, 14:38
Var det jeg faktisk også tenkte...
Men det er jo lov å spørre :)
Takk for svaret
Hmm, en kamerat av meg tok inn en Volvo S80 AWD fra 07 her i fjor, og han fikk vite fra Volvo i Nederland at det gikk helt fint å bytte til det nye sensus instrumentpanelet :)

orfaman68
09/11/15, 18:07
Hmm, en kamerat av meg tok inn en Volvo S80 AWD fra 07 her i fjor, og han fikk vite fra Volvo i Nederland at det gikk helt fint å bytte til det nye sensur instrumentpanelet :)

Husker ikke hvem det var i Sverige ifjår, men da fikk di det ikke til...
Og S 80 er jo på en måte samme bil som V / XC 70.
Har lust til å prøve det, men dessverre ikke så mye peiling av elektronikk...

Daniel V
09/11/15, 18:24
Husker ikke hvem det var i Sverige ifjår, men da fikk di det ikke til...
Og S 80 er jo på en måte samme bil som V / XC 70.
Har lust til å prøve det, men dessverre ikke så mye peiling av elektronikk...

Må nesten vite helt sikkert om det går først ja. Det nye instrumentpanelet er jo ikke akkurat en billig del, så kjedelig å gå på en bommert der ja!

orfaman68
09/11/15, 22:11
Fåes jo brukt hos JB i Sverige. Men likevel dyrt for bare å prøve...
Siden jeg kommer opprinnelig fra Tyskland letet jeg også der og fant ut at det er vel mulig å bygge om 2013 modell med det nye display.
Men ikke eldre modeller. Og dette skjønner jeg på en måte siden alle styreenheter må kommunisere med hverandre.
Fikk selv ny display i bilen min etter styrenheten fra førerdør nekter å kommunisere med denne fra instrumentet. Så alle enheter må jo jobbe sammen.

Like vel hadde det sikkert vært fristende hvis en elektronikk-freak hadde prøvd seg på det :)