PDA

Vis full versjon : 1041 slipper på den ene sia



Roye
07/11/15, 04:18
Har problemer med at sperra ikke slår inn like bra i høyresvinger som i venstresvinger.
I venstresvinger og rundkjøringer går det greit å legge den litt ut, men den andre veien (til og med på grus) vil det høyre hjulet gå litt som om det var en åpen diff.
Hva kan dette skyldes?

Edit: Den har sveisa lodd og strekt fjær

volvoRsport
07/11/15, 12:19
Min var også sånn, veldig upålitelig i høyresvinger.

Christian
07/11/15, 12:35
Jeg har hatt endel biler med 1041 og alle har vært sånn. Har aldri hatt en 1041 som har fungert bra.

vangsfreaken
07/11/15, 19:07
1041 funker best i rundkjøringer etter min erfaring [emoji14]

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

HansOla
07/11/15, 23:41
Min funka greit, helt til den ikke funka i det heletatt....!

Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

Kauto
08/11/15, 12:25
Gi den et lite spark i clutchen og få bilen litt stivere bak, det hjalp for min del ihvertfall :) Bytta fra org dempere til bilstein bak, merka den låste lettere, å dette var en org urørt sperre som hadde fulgt bilen 450 000km :)

vangsfreaken
09/11/15, 21:04
Gi den et lite spark i clutchen og få bilen litt stivere bak, det hjalp for min del ihvertfall :) Bytta fra org dempere til bilstein bak, merka den låste lettere, å dette var en org urørt sperre som hadde fulgt bilen 450 000km :)
Med bilstein og senkefjører slapp den lettere i venstresving ja, for eksempel i rundkjøringer [emoji14] men ellers er den udugelig så fort man får nok fart til å kaste litt på bilen...

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Roye
10/11/15, 19:23
Egentlig rart at dette skjer da lamellene bør fungere like godt begge veier. Kan lamellene være utslitte?

Edit: Bilen er senket med KAW-fjærer og Ebay-gassdempere

HansOla
10/11/15, 19:43
1041 har ikke lameller. Er sentrifugalkraft som låser diffen

Roye
10/11/15, 19:58
1041 har ikke lameller. Er sentrifugalkraft som låser diffen

Med lameller mener jeg clutch-platene

HansOla
10/11/15, 20:01
aah, ja spørs om det er en av de som er slitt da!

turb00le
11/11/15, 10:57
Møkkadiff etter min mening, vet aldri hvor jeg har den henn.

Var samma saken på min gamle 945 og oppfører seg på samme viset på 960n med multilink.

Har fått taki en skikkelig god diff: Gode gamle lamellbremsen fra 240.

Nilsson
12/11/15, 12:09
Lamellsperra fra 240 er ikke mye å rope hurra for den heller[emoji4]

ellingsøyern
12/11/15, 15:55
lammelsperrene i 240 og 740 er vel omtrent like dårlig, tåler ikke herjing. Å har ettermontert slyngdiff(1041) en gang, aldri mer!

Daniel.B
12/11/15, 16:41
Når vi først er inne på dette med sperrer og har spora litt av her. Hva slags sperre/diff er å anbefale til skikkelig herjing/sladding og kjøring på gata? Har ikke inntrykk av at folk er fornøyd Truetracken til skikkelig sladding?

Kjører selv med Aussie Locker og jeg begynner å bli ganske lei den slakka som er i sperra. Den sperrer riktignok fint da. Finnes det noe alternativ til fornuftig pris?

eab
12/11/15, 20:07
588 truetrac'en har så mye forspenn at den funker igrunn fint til sladding, de gamle uten forspenn var litt mindre egna (men det gikk fint med de også).

Og når det gjelder 1041, g80, slyngdiff eller hva man ønsker å kalle de så er det jo lotto om den låser eller ikke. Kan bli mange interessante situasjoner ;)

ellingsøyern
12/11/15, 22:21
Når vi først er inne på dette med sperrer og har spora litt av her. Hva slags sperre/diff er å anbefale til skikkelig herjing/sladding og kjøring på gata? Har ikke inntrykk av at folk er fornøyd Truetracken til skikkelig sladding?

Kjører selv med Aussie Locker og jeg begynner å bli ganske lei den slakka som er i sperra. Den sperrer riktignok fint da. Finnes det noe alternativ til fornuftig pris?

har selv -585 truetrac i min 740, den fungerte supert! merka ingenting før du børna/sladda, men ikke en sperre jeg ville valgt for fremkommelighet. har også hatt locker, den er faktisk dårligere enn en slyngdiff etter min mening, jeg monterte alt etter boka, men som du sier så var det slakke i den og i min 740 med getrag 262 cr gikk det faktisk ikke an å kjøre med bilen i lav hastighet uten at bilen rista i stykker pga smella fra diffen....

turb00le
13/11/15, 07:52
Lamellsperra fra 240 er ikke mye å rope hurra for den heller[emoji4]

Den er krute god hvis den er i bra stand.
Nå begynner jo de fleste av disse diffene å bli "antikviteter" og har sine svakheter.
Nye forsterkede kryss og lameller så er de helt prima etter min mening, men da koster det fort noen kroner også.

Nilsson
13/11/15, 18:33
Den er krute god hvis den er i bra stand.
Nå begynner jo de fleste av disse diffene å bli "antikviteter" og har sine svakheter.
Nye forsterkede kryss og lameller så er de helt prima etter min mening, men da koster det fort noen kroner også.

Originalt så holder de jo bare til første rundkjøringa er beseiret[emoji4] men vært gøy å prøvd en forsterka, min er konge på snø, men sperrer kun hvis man begynner med en burnis på asfalt.