PDA

Vis full versjon : Haynes bok for V70, fungerer for XC70?



SirOlsen
04/11/15, 13:13
Jeg har en 2004 XC70 og har drevet og sett litt etter Haynes rep. håndbok. Er det korrekt oppfattet av meg at rep.håndboken for V70, tilsvarende årsmodeller, skal dekke det meste for min XC70?
Feks denne boken: http://www.bilboken.no/products/haynes-svensk-bilbok-volvo-v70-s80-98-05.

Er det slike bøker de bruker på verkstedene også, eller har hver bilmodell egne mapper/bøker på slikt? Og evt. hvor kan man få tak i noe slik?

mrstfu
04/11/15, 14:04
En V70 AWD er mekanisk identisk med en XC70 av tilsvarende årsmodell, med unntak av noen lengdeforskjeller på fjærer, dempere, bærebruer og sånne smådetaljer. Bruker samme girkassene og. V70 uten AWD er forskjellig i drivverket fra og med girkassa og bakover - alt annet burde være så og si identisk.

SirOlsen
04/11/15, 14:32
Takk for tipset. Tror jeg plukker opp en slik på Biltema etterpå :)

locked
04/11/15, 14:37
Eller, skaff deg VIDA som diagnoseutstyr, så får du med deleskisser og reparasjonsveiledning trinn for trinn til det aller meste...

SirOlsen
04/11/15, 14:39
Joda, jeg vet Vida har det (ref. annen tråd vi disukterer det akkurat nå) :)
Spørsmålet er jo bare om jeg kan få Vida til å fungere. Er jo det som gjenstår, om jeg skal ta den kosten det tar å skaffe det, og håpe at det fungerer :)

mrstfu
04/11/15, 14:44
Det mest stabile er å ha en dedikert laptop til VIDA. Jeg har en fem-seks år gammal Toshiba med kun VIDA på, stabilt som fy, og trenger ikke koste kjempemye heller.

holter
04/11/15, 15:07
Heynes bok til v70 fungerer på det meste på en xc 70 også - sånn bortsett fra drivverk og litt annet . Håper og tror at dem ikke bruker slike bøker på verksteder ,men enkelte ganger kunne dem helt sikkert trengt en bok når en ser hva tid dem bruker på rep :) Du får til vida - men klarer deg også med en feilkodeleser fra biltema helt til du får feil du trenger vida for og fikse ,men da er bilia veldig behjelpelig til og tømme kontoen din :)

SirOlsen
04/11/15, 17:00
Heynes bok til v70 fungerer på det meste på en xc 70 også - sånn bortsett fra drivverk og litt annet . Håper og tror at dem ikke bruker slike bøker på verksteder ,men enkelte ganger kunne dem helt sikkert trengt en bok når en ser hva tid dem bruker på rep :) Du får til vida - men klarer deg også med en feilkodeleser fra biltema helt til du får feil du trenger vida for og fikse ,men da er bilia veldig behjelpelig til og tømme kontoen din :)

Hehe, vi er heldige sånn sett, at vi ikke har noen Bilia sjapper her i nærområdet :D Dog det er nok andre aktører som står i kø for å tømme lommebøker og det som er! ;)