PDA

Vis full versjon : Får ikke signal fra veivakselsensor volvo 240



Ole
03/11/15, 22:01
Får ikke signal fra veivakselsensor volvo 240



Noen som har vært borti dette, ledning fra sensor til tenningshjerne er i orden, sensor er ny, får opp feilkode 131, har prøvd med 2 forskjellige tenningshjerner, noen som har hatt samme prob? begynner å bli litt frustert,
Til info er alle sikringer sjekket, har sjekket at alle ledninger er på, det eg mangler for å starte er gnist, får ikkje signal til tenningsfordeler som igjen skulle fått signal fra veivaksel sensor...

Har ohm sensor også helt inne på hjernen, er 180ohm. men å huske at det skal være rett?

volvo245gl
06/11/15, 14:55
Får ikke signal fra veivakselsensor volvo 240



Noen som har vært borti dette, ledning fra sensor til tenningshjerne er i orden, sensor er ny, får opp feilkode 131, har prøvd med 2 forskjellige tenningshjerner, noen som har hatt samme prob? begynner å bli litt frustert,
Til info er alle sikringer sjekket, har sjekket at alle ledninger er på, det eg mangler for å starte er gnist, får ikkje signal til tenningsfordeler som igjen skulle fått signal fra veivaksel sensor...

Har ohm sensor også helt inne på hjernen, er 180ohm. men å huske at det skal være rett?

180ohm er rett. +-10% ca. (har opplevd større sprik uten at det har vært problem)
Det er et par ting du kan prøve/sjekke:
Kobl av batteriet slik at alle hjernene blir strømløse i ca 5 min. Det er for å nulle ut evt gamle feilkoder som kan hindre start.
Evt kan tenningsforsterkeren som sitter "bak" batteriet i venstre forskjerm være synderen.
Sjekk og at sikringen som sitter ved coilen/batteriet (15A) er hel.

Ole
08/11/15, 20:56
Har funnet ut av det, var to feil som kødda det til, tenninsmodulen var kaputt, det var den første eg mistenkte, men når eg bytta den var det akkuratt likt, etter mye frem og tilbake fant vi ut av at tenninsmodul og bensinpumpe rele var kaputt, bytta begge deler så var det bånn gass igjen ;)