PDA

Vis full versjon : Clutch til 240



Brisendal
02/11/15, 22:24
Clutchen på Rulle gikk tidligere i høst (enhver bil med sjel trenger et navn;)), og nå ønsker han seg sårt en ny en. Den forrige hadde sittet i utrolige 393000 km og 37 år, så et av vinterens miniprosjekt blir å bytte denne.

Rulle er en 1978 modell, med B21A motor og M45 girkasse, og aller helst ville jeg hatt en ny originalclutch for å gå nye 37 år. Dessverre sier Volvo at denne er utgått, så jeg må over på ettermarkedet.

Her finner man mye rart, og jeg er derfor ute etter erfaringer; hvor får man i dag tak i den beste clutchen til en 240?

volvo245gl
03/11/15, 14:31
Clutchen på Rulle gikk tidligere i høst (enhver bil med sjel trenger et navn;)), og nå ønsker han seg sårt en ny en. Den forrige hadde sittet i utrolige 393000 km og 37 år, så et av vinterens miniprosjekt blir å bytte denne.

Rulle er en 1978 modell, med B21A motor og M45 girkasse, og aller helst ville jeg hatt en ny originalclutch for å gå nye 37 år. Dessverre sier Volvo at denne er utgått, så jeg må over på ettermarkedet.

Her finner man mye rart, og jeg er derfor ute etter erfaringer; hvor får man i dag tak i den beste clutchen til en 240?

Ser i VADIS at der er det mange forskjellige clutcher (ihvertfall delenr) har du 5 siste i chassisnr?

kimar
03/11/15, 14:44
Mine erfaringer er at bildeler fra mekonomen og bilxtra har god kvalitet.
Dette er skrevet på bilxtra sine sider
Gjennom mange år har BilXtra utviklet et tett samarbeid med ledende produsenter av bildeler og bilrekvisita over hele verden. Vareutvalget er i dag et av bransjens mest komplette, med utelukkende produkter av høy kvalitet!
OEM – Original Equipment Manufacturer: Bildeler fra samme produsent som leverer til bilfabrikken.
MQ – Matching Quality: Bildeler av minst samme kvalitet som originalen.
Fastsettes av EU. Vi gir 3 års garanti
Så tror at du er trygg vis du kjøper cluth hos noen av de.
Du har også jørgenrud bil og deler as som har nesten alt til disse bilene http://212.247.61.152/no/main.aspx vill tro at d de selger er også av god kvalitet.
Har selv en 82 244dl og merker at det blir vanskeligre og få tak i deler hos de normale plassene og Volvo. Så da må en til plasser som jørgenrud desverre.

turb00le
03/11/15, 14:46
Sachs er gode greier, er vel også det som er brukt en del originalt også...
Pedersen ville jeg tro har dette på hylla.

HansOla
03/11/15, 14:46
Bcb sine deler er også av bra kvalitet, vertfall det meste! Tror de bruker meca-deler. Har bare god erfaring med deler derfra