PDA

Vis full versjon : Følsom regnsensor? 05mod v70



kennethw
02/11/15, 20:31
Hei.

Synes regnsensoren er noe følsom. Skal ikke mange smådråpene til før viskerbladene går, selv med intervallhjulet helt ned. Er det noe å gjøre med?
Helt ny gummi på bladene, så er ikke vannstriper eller dårlig puss som påvirker.. :D

locked
07/11/15, 11:09
Hei.

Synes regnsensoren er noe følsom. Skal ikke mange smådråpene til før viskerbladene går, selv med intervallhjulet helt ned. Er det noe å gjøre med?
Helt ny gummi på bladene, så er ikke vannstriper eller dårlig puss som påvirker.. :D
Har inntrykk av at den kan vere litt humørsjuk, men slitt frontrute, trafikkfilm osv. påvirkar. Tett tåke/høg luftfuktighet kan få viskerane til å gå bananas :-P

sekse
07/11/15, 16:21
Høres normalt ut ja :p

Dessverre!

holter
07/11/15, 16:48
Syns egentlig det fungerer bra på min -men legge til at det er en xc 60 ,kanskje volvo har forbedret systemet der -eller jeg som er mindre kritisk ,men er nok ikke så mye og få gjort noe med kanskje :)

kennethw
07/11/15, 16:54
Har inntrykk av at den kan vere litt humørsjuk, men slitt frontrute, trafikkfilm osv. påvirkar. Tett tåke/høg luftfuktighet kan få viskerane til å gå bananas :-P

Humørsjuk, noshit :P Var nesten så den oppførte seg bedre med slitte pusserblad.. Men hvis flere melder seg med noe samme inntrykk kan det vel være en typisk 'svakhet' da kanskje.

Er ikke verdens undergang dette altså, bare kjekt når alt er i orden ;)


Ellers takk for innspill fra dere andre også!

Nilsebu
08/11/15, 00:17
Vanlig med regnsensor. Har opplevd dette på flere biler, inkludert xc90 min.
Bare vent til det snør :p

Daniel V
08/11/15, 14:06
Hadde akkurat samme problem på 07 V70Nen vi hadde. Dog har vi en 14 mod V60 nå, og den er regnsensoren mye bedre på. Her er den faktisk brukbar [emoji14]

sandal
08/11/15, 16:14
Vist du polerer forand sensoren då blir den myye bedre :D