PDA

Vis full versjon : S80 -00 Abs problem mm..



Stig
02/11/15, 19:06
Fattern har fått en feil som kommer og går på S80en. Abs lys mfl.. Turteller dør, girkasse må ha service osv.. Motor fjusker også når dette pågår. Når det forsvinner er bilen helt fin. Var inne på Volvo å flushet kassen, og de tok en kjapp feilsøking, fant noe om styreenhet til abs. Skal få mere historikk om den, vet det var gjort noe på Volvo i fjor rett etter kjøp av denne, i forbindelse med abs lys som kom opp. Noen som har vært borti noe lignende?

Stig
17/12/15, 17:33
Har vært inne og slettet masse feilkoder. Bilen var helt død. Nå funker den men bromsfel, stanna omgående kommer opp, abs lys, antispinnlys og "rød trekant". Stopper bilen og starter, alt borte.. Må vel inn igjen, ingen som har plagdes med lignende?

Alfs80
17/12/15, 18:08
Samme symptomer som jeg hadde på min sjekk abs ring muligens den som er sprukket

ola normann
18/12/15, 09:07
"bromsfel, stanna omgående kommer opp" har jeg hatt et par ganger, kan virke som det har vært kommunikasjonsfeil mellom styreenheter hos meg. Jeg har bare slettet de og kjørt videre, har ikke sett feilen på over 6mnd nå, jeg har også byttet et dårlig batteri i mellomtiden. Jeg tror ikke batteri bytte har hatt noe å si for min del men det er en del som har fått mye rare feilmeldinger når batteriet har vært dårlig.

Daniel V
18/12/15, 13:38
Hadde akkurat samme problem som deg, men hos meg var det lav ladespenning som utløste det. Kom all verdens rare meldinger en stund. Byttet dynamo (den originale hadde gått 350 000) og alt ble i skjønneste orden. Mål ladespenningen, den kan føre til mye forstyrrelser i elektronikken.