PDA

Vis full versjon : 07 mod Xc90 ulyd.



Gems
29/10/15, 09:30
Hei. Etter noen dager med det jeg trudde var gåent hjullager så fikk jeg bilen opp på bukke n i går. Ulyden kommer derimot ikke fra hjullager,men fra gummioppheng/kryss fra mellomaksel. Veldig markant og hul lyd. Noen som har erfaringer med dette?

Så også at girkassa ligger ned på gummien på traversen. Tyder det på gåent motorfeste?

Takk for svar!

Gems
29/10/15, 23:14
Ingen som har vært borti tilsvarende??

Gems
06/11/15, 21:52
Oppklart: Gåent opphengslager på mellomaksling. Pris hos Volvo på 18.152,- + arbeid.

holter
07/11/15, 00:58
Hørtes ut som en lite hyggelig pris - men finnes jo noen alternativer til og få det rimeligere.

sekse
07/11/15, 08:54
GKN eller hva det heter nå tar vel ca 7000 for å overhale komplett aksling.
Ligger annonse på Finn.no


Sent from my iPhone using Tapatalk

Per Turbo
07/11/15, 10:20
Om kassa ligger nedpå er nok ett motorfeste eller fler ferdige ja.

Jeg fikk overhalt mellomakselen min hos Unikardan på Karihaugen, til min V70 for en del år siden, den ble forsterket med XC90 lager og utbyttbart akselkryss.

Vet ikke om de holder på der lenger eller hva men verdt å sjekke ut



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Gems
08/11/15, 00:54
Heisann. Takk for tips! Skal undersøke dette på mandag:)

Det er nedre bakre motorfeste som er gåent. Kjøpte meg vakumutstyr og fikk testa,men ba også de på Volvo og dobbelsjekke dette når jeg hadde bilen inn for å få bekreftet at lageret på mellomakselen var slitt.

rsj_alta@hotmail.com
10/12/15, 16:42
Hva slags ulyd var dette? Har selv en lyd som volvo ikke finner ut av.. Kommer når farten øker fra 100 til 105, turtallet ligger rundt 2000. En slags brummelyd.. De har sjekket motorfester, vaakum slanger, hjullager, mulig oxo mellomaksling..