PDA

Vis full versjon : Mangler strøm i bakre del av bilen



peri_lund
28/10/15, 21:16
Heisann godtfolk. Har en kamerat som er rimelig frustert over bilen sin om dagen. Det er en v70 01 mod.
Det startet med at låsene til bakdørene, bakluka og tanklokket ikke fungerer, går ikke å låse, så oppdaget han at ryggelys og tankmåler også er ute av drift. Virker som om det mangler noe strøm baki der... Har ikke tatt diagnose eller målt noe. Har kun sjekket alle sikringer og alle releer. (byttet over alt mot min like bil) Absolutt alt av sikringer og reller både bak, forran og inni bilen har vi byttet over.
Men finner ingen løsning.
Noen som har vært borti noe av det samme før?

FroBe
28/10/15, 22:58
Hvis det ikke er strømmen til REM som mangler så er det CAN-bussen eller selve REM som er problemet.
Virker varme og (eventuelt) elektrisk motorstyring i førersetet?

peri_lund
28/10/15, 23:09
Det vet jeg ikke, men det skal jeg spørre vidar om. Har det sammenheng tror du?

FroBe
29/10/15, 07:20
I følge en kjapp titt på koblingsskjemaet (https://dl.dropboxusercontent.com/u/14567375/tp3947202_s80_2000_v70_2001_wiring_diagrams_sectio n_3_39.pdf) så ser det ut som om førersetet (PSM) er koblet på samme kabelgren som REM, og hvis det er problemer med CAN-bussen så kan dette gjelde alle modulene på grenen.

Alt du lister opp styres av REM via data fra CEM. Har dere prøvd å ta strømmen fra batteriet for å nullstille alt?

peri_lund
30/10/15, 22:29
Setevarmen virker som den skal. Tok strømmen igår, og lot lot den stå i 5 minutter. Og nå virker alt som det skal igjen :-)