PDA

Vis full versjon : Volvo Dice



undef
28/10/15, 16:35
Hei og hå!
har et problem som stopper meg helt.
har på en eller annen måte klart å viske ut hele volvo softwaren. kunne lese før jeg starta, nå kan jeg ikke.
trodde jeg sletta en feilkode som viste seg at jeg klarte å fjerne mange lamper, temp måler, bensin osv. nå forteller den meg ingen ting og lurer;
Hva kan jeg gjøre nå?

mrstfu
28/10/15, 21:28
Du har visket ut software fra bilen, mener du? Eller fra PCen? Om det er det at du ikke klarer å lese bilen, dreier det seg nok bare om dårlig kontakt, eller et program som henger.
Svirre kan kanskje svare mer detaljert.

Svirre
28/10/15, 23:51
Du skal ikke kunne klare å slette ECU SW, men kontaktproblemer, dårlig elektronikk kan forstyrre i værstefall. Noe jeg egentlig utelukker her. Først vil jeg vite hvilken bil du har (årsmod, motor etc. Gjerne reg.nr også om du ønsker å oppgi det).
Mest sannsynlig dreier det seg om en '98 eller senere siden -98 modellene ikke kommuniserer med VIDA.

volvoRsport
29/10/15, 10:43
Mest sannsynlig dreier det seg om en '98 eller senere siden -98 modellene ikke kommuniserer med VIDA.

Slik jeg forstår det har han både kunnet lese av og slette feilkoder, men at noe har oppstått etter at han slettet en feilkode.