PDA

Vis full versjon : Mus på fire foter i bilen.



Xantius
28/10/15, 15:10
Da jeg gikk inn i blien i dag, ble jeg oppmerksom på svarte små pellets på gulvet, setene, konsollen og i bagasjerommet. Det lå en tyggegummi pakke i bagasjerommet som noen hadde gnagd på, så jeg begynte å saumfare bilen for evt musebol. Bak høyre baksete fant jeg typisk musespist isoleringsmatte:(

Jeg har sjekka torpedoveggen for spor etter mus, under dashbordet, under bilen men ingen tegn til museaktivitet.

Er det noen som har hatt besøk av mus i en bil, som har noen ide hvor dan de kommer inn i kupeen?
Det er en 2007 XC70.

SagaPer
28/10/15, 21:14
Gjennom en dør? :-)

Svirre
29/10/15, 08:26
Synd at du har fått mus i bilen. Det er av og til uhyre vanskelig å finne ut hvor det kommer inn siden disse krabatene bare trenger et lite nøkkelhull å komme seg inn på.
Enten via åpne dører, eller gnagd seg igjennom en gummiforing. Sjekk evt. ventilasjonsventilene i bagasjerommet om det kan ha vært tilfelle deg. Krysser fingre og tær i håp om at disse ikke har gnagd på ledninger og slikt. Det kan bli en morsom jakt etterhvert.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

kospaang
29/10/15, 15:10
Du får raskt fangst med noen velplasserte musefeller og peanuttsmør i alle fall.

God jakt !

/mvh

volvobrage
29/10/15, 21:30
Eg hadde mus i bilen i fjor høst, mistenker at dei kom inn når eg kjørte boss frå garasjen. Sto plutselig i førarsete når eg låste opp bilen:p

Ett lite tips: Eg tok første musa første natta eg heiv ut feller. Lot dei stå litt til og etter to dagar tok eg ei til. Så vær obs på at det kan være fleire!

Xantius
26/11/15, 17:20
Skulle bare si at klatremusa brakk nakken bare 30 minutter etter at 10 feller med peanøtt smør ble lagt inn i kupeen. :)

Fikk tipset om peanøtt smør fra Pelias. Funka som fjell det...:)