Vis full versjon : Lett trimming av FK
Dette tema har sikkert vært oppe før men fant ikke noe når jeg søkte.
Det jeg lurer på er grei måte og få circa 200hk i Fk'n på
Utgangs punktet mitt er 940 98 som har gått 194.000 snille km
- Hva må jeg gjøre
- Hvilke deler
- Hvor og pris på deler
Hadde vært fint med noen innspill fra noen som har litt erfaring;)
Mvh Håvard
Dette er et enkelt steg 1 trim. Vil gi deg ca 200 hk i motoren.
Deler:
- 1 bar wastegate aktuator (ca 1000 kr)
- Viking Ecomax chip (ca 1500 kr)
Chippen må du ha for at bilen skal kunne gi nok bensin til det turbotrykket. Wastegate aktuatoren må du ha for å faktisk øke ladetrykket. Det er den beste måten å gjøre det på. Kan bruke pysventil og som er billigere, men det gjør at du kan få ustabilt og seint ladetrykk.
Hvor får jeg kjøpt Wastegate aktuatoren?
Er det bare og bytte den med den gammle orginale da eller ?
Også tenkte jeg og sette på en dumpventil noen som veit om en grei en til en grei pris?
Og hvor får jeg kjøpt ett sånt T stykke ?
Har hørt att de da flytter lmm til suge siden hvorfor det?
Takker for alle svar
Håvard
Hvor får jeg kjøpt Wastegate aktuatoren?
Er det bare og bytte den med den gammle orginale da eller ?
Også tenkte jeg og sette på en dumpventil noen som veit om en grei en til en grei pris?
Og hvor får jeg kjøpt ett sånt T stykke ?
Har hørt att de da flytter lmm til suge siden hvorfor det?
Takker for alle svar
Håvard
bcb.no har vel alt du trenger!
Hvor får jeg kjøpt Wastegate aktuatoren?
Er det bare og bytte den med den gammle orginale da eller ?
Også tenkte jeg og sette på en dumpventil noen som veit om en grei en til en grei pris?
Og hvor får jeg kjøpt ett sånt T stykke ?
Har hørt att de da flytter lmm til suge siden hvorfor det?
Takker for alle svar
Håvard
BCB har wastegate aktuator tenker jeg. Bytter bare ut med den gamle, ja. Kurant sak, to skruer og et klips.
Mange som har T-stykker. Biltema, Do88, diverse butikker som forhandler turbo osv...
Flytter LMM til trykksiden fordi bilen har en tendens til å dø ut hver gang dumpen åpner. På grunn av at luft som har blitt målt av LMM ikke går i motoren, men i friluft. Det gjør at hjernen mater på med bensin for luft motoren ikke har tatt til seg og drukner.
Når LMM står på trykksiden kan man montere dumpen før LMM-en, dermed blir lufta som blir dumpet aldri målt.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.