PDA

Vis full versjon : Bedre lys 97 v70



Terje Ek
25/10/15, 18:46
No som det begynner å bli mørkt ute så skulle jeg gjerne hatt bedre lys.
Hva har folket å anbefale, ekstralys og/el andre hovedlykter?

850GLTsilver
29/10/15, 18:53
Nye originallykter er langt bedre enn alle ettermarkedlamper jeg har sett.
Et par bøtter i grillen er aldri å forakte.
Er ikke oppdatert på hva som gjelder der for tiden, dessverre.

Agrostar
29/10/15, 21:07
V70 har vel todelte lykter nett som på 850, og da kan xenon i langlysa anbefalast.

kimove
30/10/15, 10:00
No som det begynner å bli mørkt ute så skulle jeg gjerne hatt bedre lys.
Hva har folket å anbefale, ekstralys og/el andre hovedlykter?

Å legge opp relestyring direkte fra batteri med større tverrsnitt på kablene og bruke originalkablene til styrestrøm på releene er aldri feil :) Har gjort dette noen ganger og det gir merkbart bedre lys

Terje Ek
31/10/15, 06:48
Å legge opp relestyring direkte fra batteri med større tverrsnitt på kablene og bruke originalkablene til styrestrøm på releene er aldri feil :) Har gjort dette noen ganger og det gir merkbart bedre lys

Har vurdert det men vil ikke lampen i dashbordet lyse hele tiden da? Den som varsler om gåen pære.

mrstfu
31/10/15, 15:32
Har vurdert det men vil ikke lampen i dashbordet lyse hele tiden da? Den som varsler om gåen pære.

Nei, de eldre pærevarslingasystemene går på sammenligning mellom sider, altså trigger den om den ene sida har større motstand enn den andre. Om begge trekker like lite, bør det ikke føre til feilkoder.

mathiasa96
01/11/15, 13:58
Kjøp bra lyspærer til nærlys, Osram night breaker og Philips Xtreme vision er til å anbefale. Har prøvd begge og Philips sine er en anelse bedre. Mål spenningsfall på pæra, hvis det er stort vil du få mye bedre lys ved å legge opp relè som kimove sier. 55 eller 75w xenon i fjernlyset på disse lyktene gir et meget kurant fjernlys er min erfaring. Hvis du fortsatt ikke er fornøyd med fjernlys er ett par - tre Bosch rallye 225 "big knick" i grillen til å anbefale. Har 2 på min 940 med 55w xenon, lyser meget godt med fint lysbilde etter min smak.

Terje Ek
01/11/15, 14:07
Takk for tips, må vel til med nye lykter for reflektorene er ganske matte.

850GLTsilver
02/11/15, 15:48
Nei, de eldre pærevarslingasystemene går på sammenligning mellom sider, altså trigger den om den ene sida har større motstand enn den andre. Om begge trekker like lite, bør det ikke føre til feilkoder.

Lampefeilvarslinga på disse går på effekt på den enkelte pære.
Og den varsler like herlig om pærene på begge sider har røket, eller kun den ene.

På 240 og slike med den runde boksen som lampefeilvarsel, så var det slik at to magnetfelt opphevet hverandre når lampene var OK.

mrstfu
02/11/15, 17:11
My bad. Må ha hatt defekt pærevarsling da, bytta til LED uten motstand på begge parklysa bak på 850en, null varsel, men den sa fra når kjørelysa gikk.

Stig
02/11/15, 18:51
C70 klarglass.

Erlend
04/11/15, 18:32
My bad. Må ha hatt defekt pærevarsling da, bytta til LED uten motstand på begge parklysa bak på 850en, null varsel, men den sa fra når kjørelysa gikk.

samme her

Per Turbo
04/11/15, 18:53
Kjørte med klarglass, GP Thunder 7500k i nærlys og 6000K Xenonkit i fjernlys.

Var suksess det [emoji4]



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Terje Ek
07/11/15, 08:02
takk for svar, blir nok nye hovedlys så får vi se men først må bilen til kona bli klar.