PDA

Vis full versjon : V70 2001 - problem med lås/sentrallås.



Magnus Hagtvedt
25/10/15, 14:51
Hei

Skulle en liten tur ut med bilen i dag, og har fått et merkelig problem. Bilen lar seg ikke låse opp, hverken med nøkkel eller med fjernkontroller.
Den røde LED indikatoren for alarmen er det ikke liv i, og det skjer ingen ting uansett hva jeg prøver på med fjernkontrollene.
Jeg forsøkte også å låse opp med nøkkel, men det skjer ikke noe da heller, den begynner å røre på indikatorpinnen, men det er også det hele.

Er det noen som har hatt lignende problemer?
Hvorfor skulle ikke nøkkelen virke mekanisk? Ingen tegn til forsøk på innbrudd eller lignende....

Via DEFA link har jeg sjekket at det er strøm på batteriet.

V70 2000/01 modell

Magnus Hagtvedt
25/10/15, 23:00
Og plutselig så virker alt som det skal igjen. Prøvde fjernkontrollene med gjevne mellomrom, alle knappene. Først kom posisjonslysene på, og så virket alt igjen. Aner ikke hvorfor dette plutselig kom. Men ennå merkeligere var det jo at nøkkelen som gikk fint rundt, ikke fungerte, bare dyttet borti låsesystemet så pinnen kom halveis opp, men ikke nok til at døren ble åpen.

Jeg vil ikke med dette anse problemet som løst, da dette ville vært fryktelig kjedelig om jeg ikke hadde vært hjemme. Så håper fremdeles at noen har en ide om hva som kan ha skjedd. Skal få sjekket diagnose i morgen, for å se om det kan være noen indikasjon der, men skal ikke nøkkelen fungere helmekanisk?