PDA

Vis full versjon : Xenon V70



JonnaV70
21/10/15, 20:39
Hei!
Skulle spare noen kr og bytte xenonpærer selv. Bestilte pærer på nett(Philips), satte i pærene og tut og kjør. Problemet nå er at lyset er svakt, eller mer feilstilt. Det lyser liksom rett ned i bakken foran bilen. Noen som har peil på hvorfor, og hvordan jeg fikser det?

JonnaV70
21/10/15, 20:45
Fant en tråd hvor en annen kar hadde samme problem, med automatisk høyderegulering som hadde klikka. Kanskje samme problem her? Noen som har tips til fiks?

holter
21/10/15, 20:51
Har du av reflektorene -lampene hvor det sitter mothaker rundt hele åpningen der du setter pæren inn i reflektor ? har du sjekket så pæra sitter riktig sentrert -for med en pigg bøyd innover om du har den typen lampe så sitter pæra feil -hadde det på en 04 v70 .

JonnaV70
21/10/15, 21:02
Har du av reflektorene -lampene hvor det sitter mothaker rundt hele åpningen der du setter pæren inn i reflektor ? har du sjekket så pæra sitter riktig sentrert -for med en pigg bøyd innover om du har den typen lampe så sitter pæra feil -hadde det på en 04 v70 .
Men om pæra satt feil hadde jeg vel ikke fått lukket klemma som holder pæra fast? Kunne kanskje skjedd på én side, men har vanskelig for å tro at det er likt på begge sider. Skal selvsagt ta en titt ;)

holter
21/10/15, 21:06
Den typen reflektor jeg mener har ikke klemmer - der er det piggene som holder pæren -det er xenon pærer med balasten bak på pæra -så da har du ikke den type reflektor og det skal du være glad for ,dem er ikke enkle og skifte på :) Da tror jeg mer på høyderegulering om det er slik på begge sider .