PDA

Vis full versjon : setevarmer funker ikke!



sandal
14/10/15, 23:20
har en v70 2006 modell der sete varmer ikke funker... har tatt ut sikringen og byttet de funker forsatt ikke.. ka kan være gale ?

holter
14/10/15, 23:27
Er det en side eller begge som ikke virker ?

lilleulv
14/10/15, 23:35
Styre rele under sete. Eller varmeelement.

gswede
15/10/15, 01:41
eller løsnet kontakt under setet..

sandal
15/10/15, 09:38
Er det en side eller begge som ikke virker ?

Begge virker ikkje

lars otto skiftesvik
15/10/15, 09:58
Hadde samme problem kontaktet volvo fikk følgende beskjed , kjenn etter om varmen er borte i både rygg og sete dersom det er tilfelle er det høyst sannsynlig styremodulen for setevarmen som er gått.I mitt tilfelle var varmen borte begge steder kjøpte styremodul kr 1100 på volvo en liten flat koblingsboks som sitter helt under sete.
Da jeg hadde løsnet sete og vippet dette bakover fant jeg boksen litt vanskelig å finne, den gamle boksen var eiret sikkert grunnet fuktighet i kontaktene, dersom jeg hadde renset denne var det mulig den hadde fungert men jeg skiftet til den nye deretter alt OK.

sandal
15/10/15, 12:35
Hadde samme problem kontaktet volvo fikk følgende beskjed , kjenn etter om varmen er borte i både rygg og sete dersom det er tilfelle er det høyst sannsynlig styremodulen for setevarmen som er gått.I mitt tilfelle var varmen borte begge steder kjøpte styremodul kr 1100 på volvo en liten flat koblingsboks som sitter helt under sete.
Da jeg hadde løsnet sete og vippet dette bakover fant jeg boksen litt vanskelig å finne, den gamle boksen var eiret sikkert grunnet fuktighet i kontaktene, dersom jeg hadde renset denne var det mulig den hadde fungert men jeg skiftet til den nye deretter alt OK.

Jaokei! eg får ikke lys i bryteren mine...

Thomazz
19/10/15, 14:38
Bryterene mine lyser, men ikke varme i noen av setene. Er det da mest sannsynlig denne modulen?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

holter
19/10/15, 16:00
Om en får lys i brytere eller ikke -så må en måle seg frem til hvor feilen ligger ,det er slett ikke uvanlig at varmetråder ryker i bilseter . Kan skiftes men er absolutt ingen enkel jobb .Styremodul er helt greit og skifte men ville funnet ut hvor strømmen stoppet før jeg skiftet noe som helst . Hobby mek er bra det -men blir dyrt og skifte deler på kanskje eller tror :)

lars otto skiftesvik
19/10/15, 19:54
På volvo ble det sagt att varme i rygg og sete er adskilt dersom begge er borte er det høyst sannsynlig ikke varmetrådene.
Jeg ville startet med å ta ut styremodulen for å se om den er eiret i kontaktene slik den var på min.

sandal
21/10/15, 23:54
På volvo ble det sagt att varme i rygg og sete er adskilt dersom begge er borte er det høyst sannsynlig ikke varmetrådene.
Jeg ville startet med å ta ut styremodulen for å se om den er eiret i kontaktene slik den var på min.

har du bilde av boksen?

Tace
22/10/15, 06:29
Det er vel denne

5254