PDA

Vis full versjon : Speedometer virker ikke.....



JDavidsen
12/10/15, 18:21
Her om dagen sluttet speedometeret å funke, bensinmåleren lever sitt eget liv å farten fungerer ikke. Abs lys har lyst en stund før dette skjedde. Får opp feilkode p0500 på på feilkodeleseren. Noen som har vert borti dette, er en 00" modell gen 1, med "nye" typen abs sensor. Noen så vet hva dette kan være?

Takker for tips på forhånd.

Rcar
13/10/15, 23:44
Her om dagen sluttet speedometeret å funke, bensinmåleren lever sitt eget liv å farten fungerer ikke. Abs lys har lyst en stund før dette skjedde. Får opp feilkode p0500 på på feilkodeleseren. Noen som har vert borti dette, er en 00" modell gen 1, med "nye" typen abs sensor. Noen så vet hva dette kan være?

Takker for tips på forhånd.

99% sikkert kaputt ABS styreenhet.
En obligatorisk feil på disse bilene.

Rcar

Rcar
13/10/15, 23:46
PNP switch kan også gi koden 0500.

Men nr 1 - ABS enhet.
Forsøk også å rense kontakten til abs enheten og trykk den godt inn - evt med en plastbil mellom kontakt og metallet på pumpen.

Rcar

JDavidsen
16/10/15, 11:21
Lurer på om selve speedometeret e Gåent, da bensinmåleren lever sitt eget liv, man kan ha 30 liter men egentlig bare ha 15 liter...
Vet at det var en enkel fiks å Finse disse abs modulene på 850, sett i 2 skruer å bøye loddingene så funka det igjenn. Vet det kom en annen modul på denne modellen, hvordan er det å fikse denne?

undef
16/10/15, 15:17
har problemer med mitt speedometer. men styreenheten er byttet. skal diagnotisere for å finne hvilket hjul som har gåen sensor/ring.

en ting som er med mitt speedometer, er at når jeg starter motoren, så viser speedometeret ca halv hastighet av hva det faktisk er de første 2 km

JDavidsen
16/10/15, 17:25
Hadde samme problemet rett før mitt sluttet helt å virke...