PDA

Vis full versjon : Betjeningsbryter varmeapparatvifte.



Robert_AWD
12/10/15, 08:36
Bryteren til vifta for varmeapparatet ser ut til og ha tatt kveld.
Jeg får ikke regulert viftehastigheten med den, om systemet står i Auto, og jeg vrir på mere turtall,
sjer det ingenting, den indikerer heller ikke med lysdiodene at det er bevegelse.

Noen som har forslag til løsning? Må man bytte hele panelet? Eller fins det kun bryter/potmeter og bytte?

Om sommeren gir ikke AC noe særlig til Kjøling, og om vinteren er det lite varme og få.
Er det noen sensorer også som kan ha feil rundt om? Tips til feilsøking?

Bilen er en 2005Mod V70AWD

holter
12/10/15, 15:14
Det enklest er og bytte hele panelet , om en får kjøpt enkeltdeler til dem på volvo vet ikke jeg -og koster mest sansynlig mye mer en et brukt panel .Om du går litt bakover i denne delen av forumet vil du finne en post om samme emnet -der var det en som skreiv at han hadde flere paneler liggende til salgs . Mest sansynlig er det bare panelet som er feil , får du ikke regulert tempraturen så blir det jo verken kaldere eller varmere :) En diagnose hadde sikkert vært best -men jeg ga 300kr fra en hugger og tok meg 30 min og skifte det ,-en diagnose koster fort mer .

Runis
12/10/15, 19:04
Hei,hadde samme problemet som deg med justeringsknappen til viften.byttet hele panelet.fikk tak i et fra samme årsmodell å bare byttet over.trengte ingen software update som bilia sa jeg trengte.ga ca 900kr for et brukt hos hugger.