PDA

Vis full versjon : 850 2.3 T5 '94 Får ikke bensin og ikke gnist...



Ruffen
11/10/15, 19:33
Hei, Kjøpte en 94 mod Volvo 850 T5 aut. billig her en dag...

Bilen får ikke gnist og ikke bensin/dysene åpner ikke. Har blitt byttet dyserele, bankesensorer, kamakselgiver, veivakselgiver, coil, tenningsmodul, fordeler, rotor, pluggledninger, plugger, ledningsnett til motor, styringsenhet til motor.

Fikk bilen billig fordi den ikke startet, så den blei hentet på henger... Forige eiger hadde prøvd det meste uten å få den til og gitt opp. Han sa at det mest sannsynlig var styringsenheten til motoren som var gåen, så eg byttet denne med en eg hadde liggende og vips, bilen startet med en gang og gikk fint i ca ett min for så å dø igjen... Begge styringsenhetene blei så åpnet, fant ut at begge hadde svidd av en inngående pinn som var til bankesensorene, disse blei så byttet samtidig med hele ledningsnettet til motoren bare sånn i tilfelle siden eg hadde ett liggende, og "ny" styringsenhet blei kjøpt inn. Like dødt...
Etter tips har kontaktsiden på tenningslåsen blitt sjekket, jording til motor og girkasse, kontakt til girvelger, bensinpumpe, bensinpumperele, alle sikringer...
Bilen har ikke startsperre. Batteriet har hvert fullt oppladet under startforsøk.

Kan styringsenheten til aut.kassen ha noe med saken å gjøre?
Har hørt at startmotor kan påvirke det elektriske og gjøre at den ikke starter?
Er det mulig at det er noe av ledningsnettet inn i bilen som gjør at den ikke starter?

Noen som har andre ideer til ka det kan være?

850GLTsilver
15/10/15, 14:01
Det sitter et stort grått rele under kanten over radiatoren.
Sjekk om dette slår inn som det skal.
Dette releet gir spenning til dysene og motorelektronikken.
Er ofte at dette releet svikter.

Ruffen
16/10/15, 20:29
Det sitter et stort grått rele under kanten over radiatoren.
Sjekk om dette slår inn som det skal.
Dette releet gir spenning til dysene og motorelektronikken.
Er ofte at dette releet svikter.

Takker for svar :) Dette rele har blitt byttet uten at det gjorde noe forskjell...

Professor Dremel
27/05/16, 19:36
Hei, Kjøpte en 94 mod Volvo 850 T5 aut. billig her en dag...

Bilen får ikke gnist og ikke bensin/dysene åpner ikke. Har blitt byttet dyserele, bankesensorer, kamakselgiver, veivakselgiver, coil, tenningsmodul, fordeler, rotor, pluggledninger, plugger, ledningsnett til motor, styringsenhet til motor.

Fikk bilen billig fordi den ikke startet, så den blei hentet på henger... Forige eiger hadde prøvd det meste uten å få den til og gitt opp. Han sa at det mest sannsynlig var styringsenheten til motoren som var gåen, så eg byttet denne med en eg hadde liggende og vips, bilen startet med en gang og gikk fint i ca ett min for så å dø igjen... Begge styringsenhetene blei så åpnet, fant ut at begge hadde svidd av en inngående pinn som var til bankesensorene, disse blei så byttet samtidig med hele ledningsnettet til motoren bare sånn i tilfelle siden eg hadde ett liggende, og "ny" styringsenhet blei kjøpt inn. Like dødt...
Etter tips har kontaktsiden på tenningslåsen blitt sjekket, jording til motor og girkasse, kontakt til girvelger, bensinpumpe, bensinpumperele, alle sikringer...
Bilen har ikke startsperre. Batteriet har hvert fullt oppladet under startforsøk.

Kan styringsenheten til aut.kassen ha noe med saken å gjøre?
Har hørt at startmotor kan påvirke det elektriske og gjøre at den ikke starter?
Er det mulig at det er noe av ledningsnettet inn i bilen som gjør at den ikke starter?

Noen som har andre ideer til ka det kan være?

Hei. Ble det noen gang løst ?