PDA

Vis full versjon : Tips ved Kjøp av v50. Import?



dag otto
11/10/15, 18:26
Hei.
Jeg er svært nærme å kjøpe v50 og det står mellom en som er bruktimportert og en norsksolgt. Begge 1,6 d fra 2007. Ser at den importerte ikke har setevarmere. Er dette vanlig på de importerte? Er det isåfall noen andre funksjoner knyttet opp mot vinter og komfort som denne også kan/vil mangle? Hvor nødvendig er det med dieselvarmer? Ser at mange av de norsksolgte har dette, mens det på importerte snakkes om varmetråder i registeret? Er dette isåfall standard?
Den importerte bilen har skinnseter, og lurer da på om noen har erfaring opp mot det å ikke å ha setevarme? Skinnseter kan jo oppleves som rimelig kalde på vinteren.

holter
11/10/15, 18:40
dieselvarmer er et must på volvo -setevarmer kan en sikkert klare seg uten . Det er heller ikke importbiler folk er mest glad i og kjøpe den dagen du evnt skal selge den igjen -om det da ikke kan dokumenteres at den kommer fra sverige . Er dette en bil med partikkelfilter så er det vel som på 40 serien at det skal byttes på 1.6 motorene ,er ikke det gjort kan du få en stor kostnad på rundt 120 tkm . Hadde styrt langt unna importbil og 1,6 liter , gått for norsksolgt med parkvarmer og 2 liter eller større om det finnes i v50.

Daniel V
18/10/15, 12:46
Ganske vanlig at importbiler ikke har setevarme og dieselvarmer.

Sett flere tyskimportbiler som mangler begge deler.

Vær også obs på kmstand. Veldig mange importbiler fra Tyskland som er tuklet med km på.

gswede
19/10/15, 00:33
Importere V50, de går jo for en slikkepinne og en pose peanøtter her på berget...!?

C.Erstad
19/10/15, 07:25
Kjøp Norsk bil.

turb00le
19/10/15, 08:42
Hvis du ikke har dieselvarmer på en nyere dieselbil så fryser du regelrett i hjel på vinteren.
Hadde en a4 1,9tdi en gang som var tyskimport uten dieselvarmer, aldri frysi så fælt i en bil før.
Utviklet mentaliteten at jeg heller bruker 1L på mila for å slippe å fryse enn å måtte sitte i forsvarets sovepose og kjøre på 0,5.

aarnes
19/10/15, 12:35
D5 uten dieselvarmer fungerer GREIT NOK, men 1.6l D Uten dieselvarmer? du kommer aldri til å få driftstemperatur på motor i perioden November - Mars ;-) og således bare lunk i bilen når du fryser.
Jeg har selv en C30 hvor varmeren har hatt sine perioder hvor den ikke har fungert, frarådes :-)
Setevarmer derimot er ikke så viktig synes jeg - bruker det sjelden - men det er av den grunn at bilen alltid er varm når jeg skal ha den (fordi jeg har dieselvarmer) :-)

dag otto
19/10/15, 22:24
Takker for tilbakemeldinger. Har vel slått fra meg importert bil. Ser flere ulemper enn fordeler. Dette med diesel er nytt for meg og har ikke hatt det tidligere. Så det blir definitivt en bil med dieselvarmer.
Hvor mye har km-stand å si på disse motorene?

turb00le
20/10/15, 10:50
Har vel ikke all verden å si så lenge den er godt serva.
Kan være verdt å sjekke om evt storservice er tatt så ikke du må kjøre den rett på det uten av prisen gjenspeiler dette.

Skal ikke svartmale de bilene du har sett deg ut men jeg personlig ville valgt en 2.0D eller en større bensinmotor. Undermotorisert bil er slitsom.

Ellers så er det bedre med en langkjørt bil med høy km enn en bil med lav km som har gått 5km morgen/kveld og aldri rukket å bli varm.

gswede
20/10/15, 20:28
Hva bensinmotor gjelder ville jeg styrt unna 2,4i. Daff sak med heftig forbruk..
T5, D5 eller 2,0D er å anbefale.

C.Erstad
21/10/15, 07:28
Hva bensinmotor gjelder ville jeg styrt unna 2,4i. Daff sak med heftig forbruk..
T5, D5 eller 2,0D er å anbefale.

Ikkje gløym D3.

volvoRsport
21/10/15, 09:23
Ikkje gløym D3.

Eller D4.

C.Erstad
21/10/15, 10:02
Eller D4.

Eller 1.8F.

gswede
21/10/15, 21:46
1,8F er jo å trygle om trøbbel..

Stig
22/10/15, 07:03
Har selv en D2, og etter det jeg har lest er det mindre problem med den enn 2,0D. Fattern har nå kjørt ca 60000km i en V60 feilfritt. Funker overraskende greit med 115hk og 270 nm og 6 gir. Har nå kjørt 5000 km i min S40 uten noe problem. Mye elfeil (alt mulig) og rust(!). Sjekk bruktguide i bilsport..