PDA

Vis full versjon : Kjøpe S40 tips/anbefalinger?



MajoNess
09/10/15, 07:14
Hei!
Er på utkikk etter en S40 mellom 80-100k. Vil ha diesel, men litt usikker om jeg bør gå for 1.6l eller 2.0l?
Jeg har prøvekjørt en 1.6l og synest den gikk greit, men tenker kansje 2.0l er bedre til langkjørong siden den har et eksta gir?
Noe vesentlig forskjell i forbruk på de? Så klart, kommer veldig an på kjørestil, men sånn ca.

kimove
09/10/15, 07:45
Hei!
Er på utkikk etter en S40 mellom 80-100k. Vil ha diesel, men litt usikker om jeg bør gå for 1.6l eller 2.0l?
Jeg har prøvekjørt en 1.6l og synest den gikk greit, men tenker kansje 2.0l er bedre til langkjørong siden den har et eksta gir?
Noe vesentlig forskjell i forbruk på de? Så klart, kommer veldig an på kjørestil, men sånn ca.

Det som er det største problemet med disse er at det er en PSA motor kombinert med longlife i de (i mine øyne, fransk mannsjit som bør styres unna).

jeg har sett mye rart med disse. blant annet motorer som har gått på "ras" , utslitte stempelringer, feil på eller tomt dieseladditivsystem, seviceintervaller på bytte av partikkelfilter osv. (noen av de hadde ikke gått mer enn 100k km). Det er mye rart med de som kan ende i dyre reperasjoner.

MajoNess
09/10/15, 08:48
Det som er det største problemet med disse er at det er en PSA motor kombinert med longlife i de (i mine øyne, fransk mannsjit som bør styres unna).

jeg har sett mye rart med disse. blant annet motorer som har gått på "ras" , utslitte stempelringer, feil på eller tomt dieseladditivsystem, seviceintervaller på bytte av partikkelfilter osv. (noen av de hadde ikke gått mer enn 100k km). Det er mye rart med de som kan ende i dyre reperasjoner.
Jeg er litt selv litt skeptisk på alt som er fransk når det kommer til bil, ser volvo deler litt med bade franske biler og ford på denne plattformen. Men ingen biler er feilfrie å har sine styrker og svakheter.
Har eid og skrudd endel bil både japse, tyske, amerikanske.

Er vesentlig forskjell på forbruk på 2.0l kontra 1.6l i disse bilene??

espen74
09/10/15, 21:00
Har en v50 2.0D er jo egentlig samme bil som s40. Jeg er kjempe fornøyd og har hørt at det er ikke noe forskjell på forbruke til 1.6 og 2.0 ligger på 05-06 på små kjøring å 04 på landevei. Anbefale 2.0 er myye sprekere enn 1.6

Evenve
18/10/15, 11:07
Jeg måtte bytte partikkelfilter på min på 80.000km.. Men det skyldtes nok litt bruken til forrige eier. Viktig at man tar seg en liten "langtur" i ny og ned for å rense partikkelfilteret litt. Ellers er det gode og tøffe biler i mine øyne :) R-design er et must!

MajoNess
08/11/15, 09:25
Da ble det bil tilslutt, 2006 S40 1.6D 145.000km, kjørte fra Stavanger og hjem til Tr.heim (ca 1000km) forrige helg, strålende fornøyd :D
I helga har den fått seg lakkrens etterfulgt av sealer og et lag voks så den er klar for vinteren setter inn for fullt :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/173.jpg