PDA

Vis full versjon : sliter dekk på innsiden.



tommyak
07/10/15, 19:11
hei, er det flere som sliter med at dekkene blir slitt på innsiden ? det er en volvo v70 d5 2006 mod
har tatt 4 hjuls kontroll.

MadAss
07/10/15, 20:01
Var dekkene slitt før justering? Skeivslitte dekk vil ikke bli jevnt slitt igjen etter hjulstilling.

Om ny dekk blir skeivslitt, så må du nok ha en ny hjulstilling der en justerer på mer spissing for å kompensere mot innvendig slitasje. Slitte veier og cambervinkelen spiller jo mye inn her.

Danvik
18/10/15, 09:10
Har samme problem. Kjøpte nye 19" dekk i April i år. La om til vinterdekk og framdekka er bare å kaste . Var blankslitt på innsiden. Og har nå tatt 4hjuls kontroll uten å finne avik. Så hva som er problemet? Dyrt blir det ihvertfall når man må bytte dekkene forran etter hver sesong

locked
18/10/15, 10:39
Bilen min slite skeivt og, uansett kva ein gjere. Innside begge side foran, alltid verst på førerside. Blitt tatt 5-6 4-hjulskontrolla på den, bytta alt av slitedeler men alikavel. Vore sånn sidan eg kjøpte den i 2010. Har lurt på om den kan vere skeiv heile bilen men har forstått at det er eit ganske vanleg problem...

Svirre
18/10/15, 17:32
Hjulspor i veien kan slite godt på dekk på den profilen du har, hvis veien du ofte kjører har merkbare hjulspor så kan dette være årsaken.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

locked
18/10/15, 17:37
hvis veien du ofte kjører har merkbare hjulspor så kan dette være årsaken.
Hæ? Viss? Har vi veia uten spor her i landet?

Svirre
18/10/15, 17:39
Hæ? Viss? Har vi veia uten spor her i landet?
Nye veier som ikke er eldre enn 1mnd, men sjeldent å oppdrive [emoji14]

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

sekse
18/10/15, 17:42
Min R sliter jevnt på dekka :)