PDA

Vis full versjon : El speedo i gammel typen dash.



jonna
02/07/10, 18:35
Hei

Lurer på om det er noen her, som har elspeedo i gammle typen dashbord?
Lurer på hvordan dere har gjort det.

Torra
02/07/10, 18:39
vil vel tro at du må flytte over nåla og bakstykket fra nyere elspeedo og inn i det du har nå.. Ikke sikker på om det går :p

Mr. Crepsley
02/07/10, 18:45
Tviler sterkt på at det passer. Må nok ha hele speedoklokka. Den er vel gjerne litt større en den gamle, så må vel bare begynne å skjære i dashborde.

Dan Bay-Johansen
02/07/10, 21:45
Evt så kan man vel lage seg et "GT" instrument med el-speedo osv...vil tro det er det enkleste når man vil beholde gamle dashen ;)

sikkan
03/07/10, 22:56
Jeg har montert ny elspeedo innmat i et gammelt instrumenthus. Har filt opp hullet til tripptelleren litt. Det passer ikke perfekt, men ser ikke galt ut hvis man ikke vet om at det er bygd om.

jonna
04/07/10, 11:02
Har du bilde?

yengis
06/07/10, 22:09
Jeg har montert ny elspeedo innmat i et gammelt instrumenthus. Har filt opp hullet til tripptelleren litt. Det passer ikke perfekt, men ser ikke galt ut hvis man ikke vet om at det er bygd om.

spennt på bilde ja :)

Dan Bay-Johansen
06/07/10, 22:56
sikkan er jo som kjent en "tusenkunstner" (så sant det er samme sikkan :D), så om dette ser rimelig greit ut blir jeg ikke veldig forundret :p

Men ja, jeg lurer i grunn også litt på dette...har forferdelig lyst på GT-instrumentet, men de er også forferdelig dyre ! Så en annen kurrant løsning er absolutt interessant :D

Wrasko
06/07/10, 23:01
Er vel ikke stort værre å lage ett GT-ish instrument.. Som i å bruke en plate som man trekker med noe, så ta utgangspunkt i instrumenthuset man har fra før.

Ellers så har jeg sett at folk filer til gamle hus til el-speedo selv og.

Mr. Crepsley
06/07/10, 23:03
Har et GT instrument, men får vel aldri brukt det. Får ligge på hylla og samle støv!

Men blir ven en skikkelig stil krasj med nytypen elspeedo i gammel klokke? eller bytter han skiva og eller?