PDA

Vis full versjon : Startproblem på 740 Tic



Burner740
03/01/10, 16:33
har en 740 med ET motor som ikke vil starte!
begynte med at den bare stoppet utfor døra hjemme en kveld. da hadde jeg ganske lite bensin å jeg hadde parkert i en liten bakke, så da tenkte jeg kanskje at jeg hadde kjørt tørt. så dagen etter så trillet jeg på flata å da starta den, så kjørte jeg å fylte bensin å alt fungerte. men etter en halv time så stoppet den igjen. vi fant ut at d måtte være bensinpompa, så da skifta jeg den. men starta fortsatt ikke, den nye bensin pompa ville ikke starte. så kobla vi strøm rett på pompa så den startet, men bilen starta fortsatt ikke...

da fant vi å ut at det ikke var gnist fra pluggene heller. etterhvert så kuttet vi opp til der hvor ledningene til svinghjulssensorene er, å så at det var dårli kontakt der, fikset det å bilen startet.

og.. funka ca en dag. så stoppa den igjen. så trodde vi det var dårli kontakt på samme plassen igjen at det var feilen. men det var det ikke. målte fra hjernen å helt fram til kontakten å det var kontakt.
har og prøvd å skifte svinghjulssensorene,hjernen, prøvd en anna coil i min bil som jeg veit funker, å min i en anna bil og coilen er go men bare ikke når den står på min bil. har å prøvd å skifte bensinpomperelee og det store grønne bakerst til venstre. har og hatt av fordelerlokket å gjort det reint. å har såklart sjekket alt av sikringer. men bilen ville fortsatt ikke starte.

så fikk jeg høre at det kunne være luftmengdemålern. så da prøvde jeg å skifte den, å da starta den.
så satt jeg på min igjen, å da starta den. så tenkte jeg ikke noe mer over det, sia den starta så skulle jeg ikke bry meg mer om det.
men på kvelden da, så sleit jeg dynamoreima. å når jeg da stoppa for og skifte den, så starta ikke bilen etterpå. så da tok vi av lmm å luftfilteret å gjorde dette reint. å da starta bilen å funka i kanskje et kvarter. tenkte det var luftmengde målern som var gåen da.. så fikk jeg lånt meg ny i går å monterte den, men fortsatt så starta ikke bilen!!


når den ikke starte så får den ikke tenning eller bensin.
noen som har noen ide om hva som kan vær feil?

TeamBørnOut
03/01/10, 16:38
releer? sjekka at ting får strøm? sjekk hoved kablene dine og jordpunktene

Shaiko
03/01/10, 16:51
Prøvd og bytte sluttrinn?

Burner740
03/01/10, 16:53
releer? sjekka at ting får strøm? sjekk hoved kablene dine og jordpunktene

jepp, skal sjekke dette..

Burner740
03/01/10, 16:53
Prøvd og bytte sluttrinn?

har ikke peiling på hva det er..? :P

Daruu
03/01/10, 16:54
Sjekk om du faktiks får bensin fram. Hørtes litt rart ut at den startet og gikk en stund etter at du byttet de forskjellige delene.
Dritt på tanken kan vel være ett alternativ.

Burner740
03/01/10, 16:58
Sjekk om du faktiks får bensin fram. Hørtes litt rart ut at den startet og gikk en stund etter at du byttet de forskjellige delene.
Dritt på tanken kan vel være ett alternativ.

får bensin fram til pompa midt under bilen ja.. hvis det var det du tenkte på?

enn bensinfilteret da, kanskje det kan vær mye skjit der?

Burner740
03/01/10, 17:01
eller.. kanskje ikke det som gjør det..
har værtfall hørt at på disse er det sånn at når man ikke får tenning så får man ikke bensin og omvendt.

Shaiko
03/01/10, 17:03
alle injection motore er slik, mangler den motstand i spola til en svinghjulssensor feks så kjører ikke styre-enheten bensinpumpa, pga brannsikkerhet.

Daruu
03/01/10, 17:05
Kan sjekke filteret også ja.

Har vært borti at det har liggi dritt på tanken som har tetta bensintilførselen helt tilfeldig mens man kjørte(og det skvulpa rundt i tanken) Men 740 har vel kun plasttank(?) så bør vel ikke ruste oppi der, noe som sannsyneligvis var problemet på den bilen jeg snakker om.

Verdt å sjekke opp er det vel uansett

Shaiko
03/01/10, 17:06
Kan sjekke filteret også ja.

Har vært borti at det har liggi dritt på tanken som har tetta bensintilførselen helt tilfeldig mens man kjørte(og det skvulpa rundt i tanken) Men 740 har vel kun plasttank(?) så bør vel ikke ruste oppi der, noe som sannsyneligvis var problemet på den bilen jeg snakker om.

Verdt å sjekke opp er det vel uansett

om han ikke har gnist så ligger feilen høyere opp en bensinfilteret.